Sidebar

07
Śr, Maj

Wirtualna Pracownia Edukacji Filmowej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wirtualna Pracownia to miejsce spotkań i dyskusji. Nauczyciele znajdą w niej wszystko, co może pomóc w prowadzeniu zajęć filmowych z młodzieżą: e-materiały, scenariusze lekcji, testy i filmy. O tym dlaczego warto dyskutować o miejscu filmu w szkole przekonali się uczestnicy projektu Filmoteki Szkolnej. Akcja!CC-BY CEO / M.Kułakowski

 

"Wymiana doświadczeń, to pomysły, które mogą zainspirować i pozwalają doskonalić swój warsztat. To również wymiana myśli - towaru coraz bardziej deficytowego. To także możliwość zawiązania bliższych więzi między nauczycielami, co może zaowocować w przyszłości" - podsumowuje uczestniczka kursu internetowego edukacji filmowej.

Teraz Centrum Edukacji Obywatelskiej stworzyło przestrzeń do dyskusji dostępną dla każdego.

Czym są wirtualne pracownie?

Wirtualne Pracownie są darmowe i otwarte. Powstały w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0. z myślą o tym, aby dać nauczycielom miejsce do wymiany pomysłów, pytań i wątpliwości oraz czerpania inspiracji do codziennej pracy. Filmoteka Szkolna. Akcja! i przyłączyła się do tej inicjatywy i tak otworzyliśmy Wirtualną Pracownię Edukacji Filmowej.

Do odkrywania możliwości edukacyjnych filmu zachęca patron pracowni Andrzej Jakimowski - reżyser “Zmruż oczy” i “Sztuczek”, scenarzysta i producent. Pracownię wspiera Polski Instytut Sztuki Filmowej. Czeka w niej również doświadczony opiekun, który nie tylko moderuje dyskusję, ale także poleca wartościowe materiały i odpowiada na pytania uczestników.

Żeby włączyć się do dyskusji w pracowni i skorzystać zamieszczonych w niej materiałów wystarczy wejść na stronę: http://szkolazklasa20.pl/pracownia i po krótkiej rejestracji, jako Wolny Słuchacz przejść do Wirtualnej Pracowni Edukacji Filmowej. Po dyskusjach w pracowni włączycie się do Akcji!

Mając głowę pełną nowych pomysłów, nauczyciele mogą wyruszyć z uczniami w plener szukać filmowych tematów, mogą zorganizować w szkole dyskusje, warsztaty, lub lekcje filmowe.

Na wiosnę każdy ma szansę zapisać się do projektu Filmoteka Szkolnej. Akcja! a czterdzieści szkół spośród uczestników projektu zaprosimy w czerwcu do Warszawy na dwudniowy Festiwal Filmoteki Szkolnej. Otwieramy kolejną turę zgłoszeń. Na zgłoszenia czekamy do 30 kwietnia - formularz złoszenia.

(Źródło: CEO)

Komentarze (0)
Nie ma tu jeszcze żadnych komentarzy
Skomentuj
Piszesz jako gość
×
Suggested Locations
Wpisz tekst z poniższego obrazka. Nie jest wyraźny?

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie