W Krakowie w budynku głównym Uniwersytetu Pedagogicznego rozpoczęła się wczoraj II Międzynarodowa Konferencja "Edukacja przyrodnicza w obliczu zmiany społecznej" (WCNTSE). Ponad 50 uczestników z 14 krajów świata (Argentyna, Austria, Bułgaria, Czechy, Grecja, Francja, Niemcy, Polska, Słowacja, Szwajcaria, Tunezja, Turcja, Ukraina, USA) podejmie dyskusję na temat wyzwań wobec których stoi obecnie edukacja przyrodnicza, związanych z rozwojem technologii informacyjnych oraz dynamicznymi zmianami społecznymi. Konferencja potrwa do 5 lipca.
Zgłoszono 49 referatów oraz 22 postery w następujących obszarach tematycznych:
- Zmiana społeczna a edukacja;
- Nauczanie i uczenie się przyrody;
- ICT w edukacji przyrodniczej;
- Kształcenie nauczycieli w warunkach zmiany społecznej;
- Problemy socjonaukowe.
Uczestnicy konferencji będą mogli wziąć udział w grze edukacyjnej w pomieszczeniach Muzeum Przyrodniczego PAN. Podróż w czasie utrzymana w klimacie fantasy pozwoli im przenieść się do epoki paleolitu w poszukiwaniu przyczyn wymierania megafauny plejstoceńskiej.
Przygotowana została także oferta dla polskich nauczycieli przyrody i biologii. Mogą oni uczestniczyć we wszystkich sesjach konferencji, a także w zajęciach warsztatowych prowadzonych przez zespół specjalistów z francuskiego ośrodka 'Les Atomes Crouchus'. Podczas warsztatów nauczyciele będą mogli się zapoznać z propozycjami gier dyskusyjnych jako narzędzi nauczania przyrody i edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz propozycjami eksperymentów przyrodniczych stymulujących zainteresowania i motywację uczniów.
Konferencja oraz imprezy jej towarzyszące zostały zorganizowane przez pracowników Zakładu Edukacji, Komunikacji i Mediacji Przyrodniczej Instytutu Biologii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Współorganizatorem konferencji jest Dokuz Eylül Universitesi w Izmirze.
Więcej informacji na temat programu konferencji na stronie: http://wcntse.up.krakow.pl/
Edunews.pl jest patronem medialnym konferencji WCNTSE.