Czy kultura jest otwarta na edukację?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zasoby TVP, Polskiego Radia, Instytutu Muzealnictwa, Biblioteki Narodowej, Filmoteki Narodowej, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, są pełne cennych dla edukacji zasobów. Na stronie www.edu.tvp.pl znajdują się materiały telewizyjne opracowane dla projektu Cyfrowa Szkoła i dostępne bezpłatnie dla edukatorów. Materiały instytucji podległych Ministerstwu Kultury są najczęściej bezpłatne dla edukacji. Ale jak je znaleźć?photo: sxc.hu

Związek między kulturą i edukacją wydaje się być blisko. Dlatego Ośrodek Rozwoju Edukacji postanowił zorganizować konferencję, na której zaprezentowane zostaną posiadane przez instytucje publiczne zasoby, które mogą uatrakcyjnić lekcję polskiego, muzyki, plastyki, historii, wiedzy o kulturze, ale także przedmiotów przyrodniczych. Spotkanie odbędzie się 27 czerwca 2013 r. (10:00-15:30) w siedzibie ORE w Al. Ujazdowskich 28 (II piętro). 

Zaprezentowane zostaną zasoby Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Instytutu Pamięci Narodowej, Narodowego Instytutu Audiowizualnego, Filmoteki Narodowej, Biblioteki Narodowej, Narodowego Instytutu Dziedzictwa, Narodowego Archiwum Cyfrowego, Instytutu Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów, Instytutu Książki, Polskiego Radio, Telewizji Polskiej.

Oprócz tego odbędzie się prezentacja projektu E-podręczniki do kształcenia ogólnego, z którego wytworów w 2015 roku będzie korzystać 40% uczniów i nauczycieli. Zostaną również zaprezentowane zrealizowane projekty otwartej edukacji oraz raport "Mapa otwartych zasobów dla Cyfrowej Szkoły". Zaproszeni eksperci dyskutować będą o otwartości kultury na edukację.

„Konferencja Kultura Otwarta na Edukację otwiera cykl spotkań organizowanych przez wydział Otwartych Zasobów Edukacyjnych ORE. Chcemy w jednym momencie spotkać wszystkie instytucje kultury, które prowadzą działania na rzecz edukacji; edu.tvp.pl czy otwartaZacheta.pl to zasoby, które są dostępne już dziś całkowicie bezpłatnie, bez rejestracji.“ – mówi Krzysztof Wojewodzic z ORE. „Na konferencji, będzie można z pierwszej ręki dowiedzieć się, jak poprowadzić ciekawszą lekcję polskiego, historii, wiedzy o społeczeństwie, ale też i geografii, czy przyrody. Chcemy pokazać, że kultura i edukacja to bardzo bliskie sobie dziedziny i można łatwo zerwać z silosowym podejściem do tworzenia projektów edukacyjnych.“

Udział potwierdzili wiceminister edukacji Joanna Berdzik oraz przedstawiciele kierownictwa MKiDN. 

Więcej informacji na stronie ORE (pdf).

Formularz rejestracyjny

(Źródło: ORE)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie