EKO-lekcje inaczej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kto próbował przeprowadzić w szkole podstawowej lekcję języka polskiego czy historii korzystając z tematyki środowiskowej lub szerzej – zrównoważonego rozwoju, wie jak trudno jest znaleźć gotowe scenariusze i ile wysiłku trzeba włożyć, by przygotować takie zajęcia samemu. Niestety większość nauczycieli rezygnuje z tego pomysłu pozostając przy „klasycznym” podejściu do swojego przedmiotu. A przecież ważne jest jak najwcześniejsze uświadomienie dzieciom, że natura zawsze miała i wciąż ma ogromny wpływ na życie ludzi i rozwój cywilizacji, że tak naprawdę wszystko jest ze sobą powiązane – przyroda, ludzie, klimat, kultura...(C) Ministerstwo Środowiska

Ministerstwo Środowiska chce wypełnić tę lukę i zachęcić do jak najszerszego podejścia do edukacji, dlatego ogłosiło konkurs na scenariusze zajęć lekcyjnych dla szkół podstawowych.

Konkurs ma na celu pobudzenie kreatywnego myślenia oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy przez studentów uczelni pedagogicznych oraz studium, dających takie uprawnienia. Chodzi o to, aby przyszli nauczyciele nabywali już w trakcie trwania studiów umiejętności przekazywania dzieciom wiedzy w sposób interesujący i praktyczny. Opracowanie scenariusza zajęć lekcyjnych jest przede wszystkim kreatywnym wyzwaniem. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że dzieci są osobami wymagającymi, lubiącymi zadawać pytania, o których „nie śniło się filozofom”. W związku z tym sposób przekazywania informacji nie powinien być obojętny, kluczem do sukcesu jest zainteresowanie dzieci tematem. Podsumowując ideą tego konkursu z jednej strony jest praktyczne przygotowanie studentów do wykonywanego zawodu, a z drugiej zwiększenie zasobów Internetu o ciekawe, nietuzinkowe i inspirujące pomysły na zajęcia lekcyjne.

Zachęcamy do udziału w konkursie, bo nic lepiej nie uczy jak praktyka.

Zwycięzcy oraz wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe, a ich scenariusze zostaną opublikowane m.in. na stronie internetowej http://nauczyciele.mos.gov.pl jako narzędzie i źródło inspiracji dla nauczycieli.

Termin nadsyłania prac: 18 października 2013 r.

Szczegółowe informacje znajdziecie w regulaminie konkursowym oraz na stronie http://nauczyciele.mos.gov.pl.

(Źródło: Ministerstwo Środowiska)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie