EKO-lekcje inaczej

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Kto próbował przeprowadzić w szkole podstawowej lekcję języka polskiego czy historii korzystając z tematyki środowiskowej lub szerzej – zrównoważonego rozwoju, wie jak trudno jest znaleźć gotowe scenariusze i ile wysiłku trzeba włożyć, by przygotować takie zajęcia samemu. Niestety większość nauczycieli rezygnuje z tego pomysłu pozostając przy „klasycznym” podejściu do swojego przedmiotu. A przecież ważne jest jak najwcześniejsze uświadomienie dzieciom, że natura zawsze miała i wciąż ma ogromny wpływ na życie ludzi i rozwój cywilizacji, że tak naprawdę wszystko jest ze sobą powiązane – przyroda, ludzie, klimat, kultura...(C) Ministerstwo Środowiska

Ministerstwo Środowiska chce wypełnić tę lukę i zachęcić do jak najszerszego podejścia do edukacji, dlatego ogłosiło konkurs na scenariusze zajęć lekcyjnych dla szkół podstawowych.

Konkurs ma na celu pobudzenie kreatywnego myślenia oraz wykorzystanie zdobytej wiedzy przez studentów uczelni pedagogicznych oraz studium, dających takie uprawnienia. Chodzi o to, aby przyszli nauczyciele nabywali już w trakcie trwania studiów umiejętności przekazywania dzieciom wiedzy w sposób interesujący i praktyczny. Opracowanie scenariusza zajęć lekcyjnych jest przede wszystkim kreatywnym wyzwaniem. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że dzieci są osobami wymagającymi, lubiącymi zadawać pytania, o których „nie śniło się filozofom”. W związku z tym sposób przekazywania informacji nie powinien być obojętny, kluczem do sukcesu jest zainteresowanie dzieci tematem. Podsumowując ideą tego konkursu z jednej strony jest praktyczne przygotowanie studentów do wykonywanego zawodu, a z drugiej zwiększenie zasobów Internetu o ciekawe, nietuzinkowe i inspirujące pomysły na zajęcia lekcyjne.

Zachęcamy do udziału w konkursie, bo nic lepiej nie uczy jak praktyka.

Zwycięzcy oraz wyróżnieni otrzymają atrakcyjne nagrody rzeczowe, a ich scenariusze zostaną opublikowane m.in. na stronie internetowej http://nauczyciele.mos.gov.pl jako narzędzie i źródło inspiracji dla nauczycieli.

Termin nadsyłania prac: 18 października 2013 r.

Szczegółowe informacje znajdziecie w regulaminie konkursowym oraz na stronie http://nauczyciele.mos.gov.pl.

(Źródło: Ministerstwo Środowiska)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie