Nauka inwestowania w praktyce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni z prawie 8500 drużyn reprezentujących 850 szkół odbiorą w najbliższy poniedziałek dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na zakończenie XII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej.fot. Edunews.pl

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest projektem edukacyjnym skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, zainicjowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych, która wspiera Fundację 2065 im. Lesława Pagi w organizacji kolejnych edycji. Projekt poprzez zabawę ma przybliżyć młodzieży i nauczycielom umiejętność poruszania się na rynku finansowym. SIGG składa się z gry inwestycyjnej i kursu e-learningowego. Uczestnikami SIGG są 3-4 osobowe zespoły uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych pod opieką nauczyciela.

Wszyscy uczestnicy Gry mogą wziąć także udział w kursie e-learningowym, który uczy jak inwestować na giełdzie, wyjaśniając tajniki praw rządzących rynkiem, dostępu do notowań i składania zleceń. Zdobyte umiejętności można od razu weryfikować dokonując transakcji giełdowych na platformie SIGG.

Od października 2013 r. do stycznia 2014 r. uczniowie inwestowali wirtualne 100 tysięcy zł w akcje spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, zmagając się z bardzo trudnym rynkiem. Warszawska Giełda dała im dostęp do notowań online oraz umożliwiła samodzielne dokonywanie transakcji kupna i sprzedaży akcji z indeksów WIG30 i mWIG40 oraz krótkiej sprzedaży. Każdy zespół miał do zainwestowania 100 tysięcy wirtualnych złotych.

W czasie trwania SIGG główny indeks giełdy WIG20 stracił prawie 5% proc. Ale młode rekiny rynku poradziły sobie z tą sytuacją – najlepsi o ponad ¼ zwiększyli wartość swoich portfeli, potwierdzając, że najmłodsze pokolenie Polaków coraz częściej aktywnie korzysta z projektów edukacyjnych, propagujących wiedzę ekonomiczną. W roku szkolnym 2013/2014 do gry przystąpiła rekordowa liczba 27 788 uczestników. Zwycięzcami zostali:

  • I miejsce: Kinderki z Liceum Ogólnokształcącego im. M.Skłodowskiej-Curie w Andrychowie (28,64% zysku)
  • II miejsce: MGN z VI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku (22,32 % zysku)
  • III miejsce: Rebelde z Technikum nr 2 w Mysłowicach (20,29% zysku).

W marcu 2014 r. trwała dogrywka na kontraktach terminowych na indeks WIG20. Zwycięzcą został zespół Trzej pancerni bez psa z Technikum nr 2 w Mysłowicach. Wartość portfela inwestycyjnego zespołu wzrosła o 103,59%.

Trzech najlepszych uczestników tegorocznej edycji kursu e-learningowego SIGG.EDU.PL zostało wyłonionych w dogrywce klasówki online. Zadaniem w dogrywce było opracowanie głównych założeń strategii inwestycyjnej na rynku akcji Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, w oparciu o analizę informacji z makrootoczenia, otoczenia sektorowego i wnętrza interesujących spółek. Zwycięskie prace należą do:

  • Damian Kutyła, XVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Zamoyskiego w Warszawie
  • Dawid Janulek, I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie
  • Iwona Jaśtak, II Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy

Poznanie w praktyce zasad inwestowania, a także reguł rynku kapitałowego poprzez udział w mądrej i uczciwej rywalizacji było dla uczestniczących w SIGG młodych ludzi cenniejszym doświadczeniem niż jakikolwiek wirtualny zysk. Uczniowie i nauczyciele rekomendują

SIGG ze względu na możliwość poznania w praktyce zasad inwestowania, zdobycia umiejętności analizowania i opracowywania strategii działania, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie. Są to cenne doświadczenia dla młodych ludzi przygotowujące ich do poruszania się w przyszłości na rynku pracy.

Więcej informacji: www.paga.org.pl

Organizatorzy SIGG: Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi, Giełda Papierów Wartościowych. Kurs SIGG.EDU.PL realizowany przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Patron Honorowy: Ministerstwo Skarbu Państwa. Patron Gali: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. Projekt dofinansowany został przez Fundację PZU.

Patroni Medialni: Polsat Biznes; Interklasa, Pomaturze.pl, Edunews.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie