Nauka inwestowania w praktyce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Najlepsi szkolni inwestorzy wyłonieni z prawie 8500 drużyn reprezentujących 850 szkół odbiorą w najbliższy poniedziałek dyplomy i wyróżnienia na parkiecie warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych, na zakończenie XII edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej.fot. Edunews.pl

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) jest projektem edukacyjnym skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, zainicjowanym przez Giełdę Papierów Wartościowych, która wspiera Fundację 2065 im. Lesława Pagi w organizacji kolejnych edycji. Projekt poprzez zabawę ma przybliżyć młodzieży i nauczycielom umiejętność poruszania się na rynku finansowym. SIGG składa się z gry inwestycyjnej i kursu e-learningowego. Uczestnikami SIGG są 3-4 osobowe zespoły uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych pod opieką nauczyciela.

Wszyscy uczestnicy Gry mogą wziąć także udział w kursie e-learningowym, który uczy jak inwestować na giełdzie, wyjaśniając tajniki praw rządzących rynkiem, dostępu do notowań i składania zleceń. Zdobyte umiejętności można od razu weryfikować dokonując transakcji giełdowych na platformie SIGG.

Od października 2013 r. do stycznia 2014 r. uczniowie inwestowali wirtualne 100 tysięcy zł w akcje spółek notowanych na warszawskiej giełdzie, zmagając się z bardzo trudnym rynkiem. Warszawska Giełda dała im dostęp do notowań online oraz umożliwiła samodzielne dokonywanie transakcji kupna i sprzedaży akcji z indeksów WIG30 i mWIG40 oraz krótkiej sprzedaży. Każdy zespół miał do zainwestowania 100 tysięcy wirtualnych złotych.

W czasie trwania SIGG główny indeks giełdy WIG20 stracił prawie 5% proc. Ale młode rekiny rynku poradziły sobie z tą sytuacją – najlepsi o ponad ¼ zwiększyli wartość swoich portfeli, potwierdzając, że najmłodsze pokolenie Polaków coraz częściej aktywnie korzysta z projektów edukacyjnych, propagujących wiedzę ekonomiczną. W roku szkolnym 2013/2014 do gry przystąpiła rekordowa liczba 27 788 uczestników. Zwycięzcami zostali:

  • I miejsce: Kinderki z Liceum Ogólnokształcącego im. M.Skłodowskiej-Curie w Andrychowie (28,64% zysku)
  • II miejsce: MGN z VI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku (22,32 % zysku)
  • III miejsce: Rebelde z Technikum nr 2 w Mysłowicach (20,29% zysku).

W marcu 2014 r. trwała dogrywka na kontraktach terminowych na indeks WIG20. Zwycięzcą został zespół Trzej pancerni bez psa z Technikum nr 2 w Mysłowicach. Wartość portfela inwestycyjnego zespołu wzrosła o 103,59%.

Trzech najlepszych uczestników tegorocznej edycji kursu e-learningowego SIGG.EDU.PL zostało wyłonionych w dogrywce klasówki online. Zadaniem w dogrywce było opracowanie głównych założeń strategii inwestycyjnej na rynku akcji Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, w oparciu o analizę informacji z makrootoczenia, otoczenia sektorowego i wnętrza interesujących spółek. Zwycięskie prace należą do:

  • Damian Kutyła, XVIII Liceum Ogólnokształcące im. Jana Zamoyskiego w Warszawie
  • Dawid Janulek, I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie
  • Iwona Jaśtak, II Liceum Ogólnokształcące w Bydgoszczy

Poznanie w praktyce zasad inwestowania, a także reguł rynku kapitałowego poprzez udział w mądrej i uczciwej rywalizacji było dla uczestniczących w SIGG młodych ludzi cenniejszym doświadczeniem niż jakikolwiek wirtualny zysk. Uczniowie i nauczyciele rekomendują

SIGG ze względu na możliwość poznania w praktyce zasad inwestowania, zdobycia umiejętności analizowania i opracowywania strategii działania, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie. Są to cenne doświadczenia dla młodych ludzi przygotowujące ich do poruszania się w przyszłości na rynku pracy.

Więcej informacji: www.paga.org.pl

Organizatorzy SIGG: Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi, Giełda Papierów Wartościowych. Kurs SIGG.EDU.PL realizowany przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych. Patron Honorowy: Ministerstwo Skarbu Państwa. Patron Gali: Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. Projekt dofinansowany został przez Fundację PZU.

Patroni Medialni: Polsat Biznes; Interklasa, Pomaturze.pl, Edunews.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie