Zostań Mediaspołecznikiem

fot. Fundacja Culture Shock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczysz się w gimnazjum lub w szkole średniej? Interesują Cię dziennikarstwo społeczne, blogowanie i nowe technologie? Chcesz nauczyć się prowadzić bloga, montować filmy, tworzyć podcasty, memy, animacje? Zostań Mediaspołecznikiem!

Fundacja Culture Shock zaprezentowała internetową grę Mediaspołecznicy – nowatorskie narzędzie edukacyjne dla młodzieży. Gra przybliża świat nowych mediów, rozwija kompetencje cyfrowe, kształtuje umiejętności dziennikarskie. Celem gry jest także promocja niezależnego dziennikarstwa lokalnego, a jej efektem będą portale lokalne tworzone przez młodzież i rozwijane jako samodzielne strony internetowe po zakończeniu rozgrywki.

Każdy gracz może zostać „Mediaspołecznikiem” - dziennikarzem lokalnym lub blogerem, działając pod okiem robota Kito - mistrza dziennikarstwa ze świata mediów elektronicznych.

Młody adept sztuki dziennikarskiej poznaje niezbędne umiejętności i tajniki zawodu, uczy się m.in. jak założyć własnego bloga, jak umieszczać na nim zdjęcia i filmy, jak nagrywać dźwięki, tworzyć animacje, efekty wizualne, jak świadomie kreować swój wizerunek w sieci i bezpiecznie korzystać z internetu.

Gra dostępna jest online. Do przeprowadzenia rozgrywki potrzebny jest opiekun, który rejestruje konta młodzieży, umożliwiając jej tym samym rozpoczęcie działań, a także sprawdza wykonanie zadań i akceptuje je. Prowadzący przekazuje również wiedzę, pomaga grupie w wykonywaniu zadań, moderuje dyskusje.

Projekt "Mediaspołecznicy" ma zachęcić młodzież do aktywnego udziału w tworzeniu kultury, pomoże odbiorcom rozwijać umiejętności przydatne w życiu każdego człowieka (komunikatywność, kreatywność, pewność siebie, praca w zespole), ze szczególnym naciskiem na rozwój umiejętności dziennikarskich w multimedialnej rzeczywistości. Przyczyni się też do walki z wykluczeniem cyfrowym wśród młodych ludzi.

Gra oraz wszystkie materiały udostępnione są na licencji Creative Commons.

Projekt współfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

(Źródło: Fundacja Culture Shock)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie