Przestrzenie uczenia się w warszawskich szkołach i przedszkolach

fot. Graphicstock.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy szkoła może być miejscem, w którym chcemy się uczyć? A może tylko niektóre miejsca w szkole zachęcają do nauki? Biuro Edukacji M. St. Warszawy zaprasza do udziału w konkursie, którego celem jest wskazanie najlepszych przestrzeni edukacyjnych z punktu widzenia architektury, estetyki i funkcjonalności ułatwiającej proces uczenia się i sprzyjającej rozwojowi społeczności szkolnych, przedszkolnych i lokalnych.

Nie w każdych warunkach można uczyć się równie dobrze – na jakość środowiska uczenia się wpływają różne czynniki. Władze edukacyjne Warszawy postanowiły ogłosić nowatorski konkurs na najlepsze szkolne i przedszkolne przestrzenie uczenia się w Warszawie. Celem tej inicjatywy jest nie tylko pokazać, że szkoła jako środowisko uczenia się podlega przemianom, czego dowodem są coraz to ciekawsze projekty budynków, ale także wzbudzić dyskusję na temat tego, jak powinniśmy tworzyć, zmieniać/modernizować i rozwijać placówki oświatowe od strony architektonicznej, estetycznej i funkcjonalnej.

„Proponując Państwu nowy projekt chcemy zmienić podejście społeczności szkolnej oraz przedstawicieli samorządu do schematycznej organizacji przestrzeni szkolnej. Szkoła nie jest przecież jedynie miejscem nauczania i uczenia się, ale również przestrzenią sprzyjającą nawiązywaniu relacji społecznych z rówieśnikami, nauczycielami, rodzicami i seniorami.” – mówi Mirosław Sielatycki z Biura Edukacji M. St. Warszawy.

O nagrodę wystąpić mogą przedstawiciele społeczności szkolnej/przedszkolnej, w tym: dyrekcja szkoły, rada pedagogiczna, rada rodziców, samorząd uczniowski. Zgłoszenia mogą być indywidualne lub zespołowe.

Do Konkursu mogą być zgłaszane obiekty oddane do użytkowania, zaliczające się do kategorii, w których przyznawane będą nagrody:

  • Przedszkola,
  • Szkoły podstawowe,
  • Szkoły ponadpodstawowe.

Pod uwagę brane będą obiekty zgłoszone do 31 marca 2016 r.

Regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy i inne informacje dostępne są na stronie: http://edukacja.warszawa.pl/projekty-i-inicjatywy/i-edycja-konkursu-najlepsze-szkolne-i-przedszkolne-przestrzenie-uczenia-sie-w.

 

(Źródło: Biuro Edukacji M. St. Warszawy)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie