Obserwacje świata w ruchu

fot. Centrum Nauki Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.

Eksponaty można potraktować jako stacje badawcze, dzięki którym uczniowie mogą bezpośrednio poznawać zjawiska trudne do zaobserwowania na co dzień. Samodzielne obserwacje i doświadczenia mogą być dla nich punktem wyjścia do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. 

Drgania-fale. Prąd-magnetyzm. Ciecze-gazy. To przykłady stref tematycznych, w jakie zostały pogrupowane eksponaty. Dzięki temu zjawiska można odkrywać zjawiska z różnych perspektyw. W rozmaitych kontekstach dostrzegać wspólne cechy. Płynnie łączyć wątki. Lepiej rozumieć i zapamiętać.

Mając do czynienia z coraz większą ilością elektronicznych bodźców, zaczynamy cierpieć na brak rzeczywistego doświadczenia. Coraz rzadziej zdarza nam się zachwycić pięknem przyrody i zastanowić nad naturą otaczających nas zjawisk. Nasze eksponaty same prezentować będą zjawisko. Pozwolą na poszukiwanie, badanie, niekiedy popełnianie błędów – a dzięki temu rzeczywiste doświadczenie prawideł rządzących światem.

Przestrzeń nowej wystawy w Centrum Nauki Kopernik jest stonowana, utrzymana w spokojnych barwach, wyposażona w strefy z wygodnymi siedziskami. Sprzyja to skupieniu, refleksji, zachęca do rozmowy o obserwowanych zjawiskach. Kiedy otwarcie? Zapraszamy już od 3 marca.

Więcej o wystawie już za chwilę na stronach Kopernika.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie