Obserwacje świata w ruchu

fot. Centrum Nauki Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.

Eksponaty można potraktować jako stacje badawcze, dzięki którym uczniowie mogą bezpośrednio poznawać zjawiska trudne do zaobserwowania na co dzień. Samodzielne obserwacje i doświadczenia mogą być dla nich punktem wyjścia do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. 

Drgania-fale. Prąd-magnetyzm. Ciecze-gazy. To przykłady stref tematycznych, w jakie zostały pogrupowane eksponaty. Dzięki temu zjawiska można odkrywać zjawiska z różnych perspektyw. W rozmaitych kontekstach dostrzegać wspólne cechy. Płynnie łączyć wątki. Lepiej rozumieć i zapamiętać.

Mając do czynienia z coraz większą ilością elektronicznych bodźców, zaczynamy cierpieć na brak rzeczywistego doświadczenia. Coraz rzadziej zdarza nam się zachwycić pięknem przyrody i zastanowić nad naturą otaczających nas zjawisk. Nasze eksponaty same prezentować będą zjawisko. Pozwolą na poszukiwanie, badanie, niekiedy popełnianie błędów – a dzięki temu rzeczywiste doświadczenie prawideł rządzących światem.

Przestrzeń nowej wystawy w Centrum Nauki Kopernik jest stonowana, utrzymana w spokojnych barwach, wyposażona w strefy z wygodnymi siedziskami. Sprzyja to skupieniu, refleksji, zachęca do rozmowy o obserwowanych zjawiskach. Kiedy otwarcie? Zapraszamy już od 3 marca.

Więcej o wystawie już za chwilę na stronach Kopernika.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie