Obserwacje świata w ruchu

fot. Centrum Nauki Kopernik

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już za chwilę zaprosi nauczycieli i uczniów do zupełnie nowej, interaktywnej przestrzeni. Wystawa Nowy Świat w Ruchu to 80 interaktywnych eksponatów, które dają możliwość samodzielnego eksperymentowania. Stają się wartościowym dopełnieniem zajęć szkolnych.

Eksponaty można potraktować jako stacje badawcze, dzięki którym uczniowie mogą bezpośrednio poznawać zjawiska trudne do zaobserwowania na co dzień. Samodzielne obserwacje i doświadczenia mogą być dla nich punktem wyjścia do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. 

Drgania-fale. Prąd-magnetyzm. Ciecze-gazy. To przykłady stref tematycznych, w jakie zostały pogrupowane eksponaty. Dzięki temu zjawiska można odkrywać zjawiska z różnych perspektyw. W rozmaitych kontekstach dostrzegać wspólne cechy. Płynnie łączyć wątki. Lepiej rozumieć i zapamiętać.

Mając do czynienia z coraz większą ilością elektronicznych bodźców, zaczynamy cierpieć na brak rzeczywistego doświadczenia. Coraz rzadziej zdarza nam się zachwycić pięknem przyrody i zastanowić nad naturą otaczających nas zjawisk. Nasze eksponaty same prezentować będą zjawisko. Pozwolą na poszukiwanie, badanie, niekiedy popełnianie błędów – a dzięki temu rzeczywiste doświadczenie prawideł rządzących światem.

Przestrzeń nowej wystawy w Centrum Nauki Kopernik jest stonowana, utrzymana w spokojnych barwach, wyposażona w strefy z wygodnymi siedziskami. Sprzyja to skupieniu, refleksji, zachęca do rozmowy o obserwowanych zjawiskach. Kiedy otwarcie? Zapraszamy już od 3 marca.

Więcej o wystawie już za chwilę na stronach Kopernika.

 

(Źródło: Centrum Nauki Kopernik)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie