Zrób niedźwiedziom przysługę

fot. Fundacja Uniwersytet Dzieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zrównoważony rozwój kojarzy się z problemami globalnymi w skali całego świata: rozwojem gospodarczym, przemysłowym, zanieczyszczeniem środowiska. Ale to także świat najbliżej nas. Nie sposób skupiać się jedynie na ujęciu globalnym, kluczowe jest myślenie o otaczającej nas przyrodzie oraz o współistnieniu człowieka ze zwierzętami i roślinami. Fundacja Uniwersytet Dzieci rozpoczęła realizację programu "Zrób niedźwiedziom przysługę. Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w szkołach podstawowych".

Program jest próbą odpowiedzi na ważne pytania dotyczące współczesnego człowieka i wypracowaniem przez nauczycieli i uczniów nowatorskich rozwiązań uwzględniających potrzeby zwierząt żyjących w otoczeniu, ciągłości ekosystemu, przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności dla mieszkańców.

Celem programu jest zwiększenie świadomości ekologicznej wśród uczniów szkół podstawowych, zainspirowanie nauczycieli, jak w ciekawy sposób wprowadzać tematykę zrównoważonego rozwoju do szkół oraz pobudzenie ich do działań na rzecz ochrony zagrożonych gatunków zwierząt.

Program "Zrób niedźwiedziom przysługę…" to dwa ogólnopolskie konkursy: pierwszy jest skierowany do uczniów klas I-VI, drugi do nauczycieli szkół podstawowych. W konkursach najważniejsze jest pokazanie, że mamy wpływ na to, co dzieje się w naszym środowisku i upowszechnianie tej wiedzy.

Nagrodami w konkursie dla uczniów są zestawy edukacyjne, a w konkursie dla nauczycieli - nagrody pieniężne. Podsumowaniem programu połączonym z rozdaniem nagród pieniężnych będzie konferencja.

Konkurs dla uczniów

Konkurs dla uczniów polega na stworzeniu makiet lokalnego otoczenia pod kątem potrzeb ludzi i zwierząt. Nauczyciel wprowadza uczniów w zadanie, realizując scenariusz lekcji dostosowany do wieku i możliwości poznawczych dziecka. W konkursie nagrodzimy 100 prac, które wyróżnią się najciekawszymi rozwiązaniami ekologicznymi.

Konkurs dla nauczycieli

Zadaniem nauczycieli szkoły podstawowej jest stworzenie 3-6 aktywności związanych z tematem konkursu, które pomogą uczniom zdobyć wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju. Autorzy najciekawszych pomysłów otrzymają atrakcyjne nagrody pieniężne, z czego 3 aktywności zostaną opracowane przez naukowców i opublikowane w serwisie Scenariusze Lekcji oraz w miesięczniku AURA.

Nauczyciel może wziąć udział w obu konkursach lub jednym z nich.

Więcej na temat programu: http://www.scenariuszelekcji.edu.pl/programy/zrownowazony-rozwoj

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!
Ppp napisał/a komentarz do Pomysł na lekcję wychowawczą
Pomysł ciekawy, ale proponuję teraz obliczyć PRAWDOPODOBIEŃSTWO trwałego wcielenia w życiu tego, co ...
Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie