Mądre bajki już są w całej Polsce!

fot. Kulczyk Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

„Bajki mają być skarbnicą wartości. Dlatego stworzyliśmy projekt bajkowej edukacji, który ma jasny cel: pomóc w tym, by dziecko zrozumiało, poczuło i chciało. Chciało pomagać innym” – tłumaczy Dominika Kulczyk, Prezes Kulczyk Foundation. Audiobook „Madre bajki z całego świata” wraz scenariuszami nauki trafił właśnie do ponad 3200 bibliotek w całej Polsce. Jest też dostępny pod adresem www.madrebajki.com.

Chodzi o 17 bajek z 9 krajów. Czytają je dzieci oraz towarzyszący im znani dorośli: Dominika Kulczyk, Piotr Fronczewski, Agnieszka Dygant, Małgorzata Socha, Tomasz Ossoliński, Szymon Majewski, Paweł Deląg i Beata Pawlikowska. W każdej z bajek dziecko odnajduje określone wartości, o których może potem rozmawiać z nauczycielem. – Prezentujemy bajki, których treścią są historie często z bardzo dalekich krajów, żeby dać dzieciom sygnał, że naprawdę łatwo jest zrozumieć problemy kogoś, kto wydaje nam się pozornie daleki. Ludzie różnią się pomiędzy sobą, ale równie dużo mają ze sobą wspólnego. Tak samo marzymy, kochamy, boimy się. Tak samo też potrzebujemy w życiu nadziei, szczęścia – wyjaśniają twórcy „Mądrych bajek z całego świata”.

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i rocznego przygotowania przedszkolnego ma do dyspozycji nagrania bajek oraz przykładowe scenariusze zajęć dla klas 1–3 szkoły podstawowej i oddziałów przedszkolnych. Znajdzie też w pakiecie treści nauczania według podstawy programowej (realizowane w kartach pracy), opinię metodyczną oraz karty pracy związane z tematyką każdej z bajek.

Partnerem honorowym projektu jest Rzecznik Praw Dziecka, partnerem merytorycznym Uniwersytet im. Adama Mickiewicz w Poznaniu, pozostali partnerzy to Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Superbelfrzy RP, Audiorepublica i Zaczytani.org. To właśnie ta ostatnia organizacja pomogła dotrzeć z projektem do bibliotek w każdej polskiej gminie!

Kulczyk Foundation to fundacja, która wykorzystuje najlepszą możliwą wiedzę o zarządzaniu i inwestycjach społecznych do inicjowania realnych zmian społecznych przede wszystkim w tych częściach świata, w których beneficjenci pomocy nie mają żadnych szans na samodzielną poprawę jakości swojego życia. Celem Kulczyk Foundation jest budowanie trwałych mechanizmów zmieniających otoczenie, ale i angażujących społeczności lokalne.

 

Treść artykułu została przygotowana przez Kulczyk Foundation.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie