Konkurs, który pomaga wychować dziecko na dobrego człowieka

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To nie jest żadne skrót myślowy, ale realny cel tego przedsięwzięcia. Wielki konkurs Edukacji Globalnej – Efekt Domina ma pokazać dzieciom, że warto jest pomagać innym. A nauczycielom pomóc w tym, by ich podopieczni stali się bardziej dorośli, bardziej odpowiedzialni, po prostu wrażliwi. Zapraszamy nauczycieli, by opowiedzieli swym uczniom o konkursie i razem z nimi zawalczyli o naprawdę cenne nagrody dla klasy i całej szkoły!

- W najmłodszych jest tyle dobrej energii. Trzeba tylko stworzyć im dobre sytuacje. Tak często złościmy się, że  nasze dzieci nie robią tego, czy tamtego, a one potrzebują często minimalnego wsparcia, by pójść drogą, która cieszy rodziców, nauczycieli, całe otoczenie. Chcemy by taką dobrą sytuacją był ten właśnie konkurs – podkreśla Dominika Kulczyk, prezes Kulczyk Foundation, międzynarodowej organizacji, która na całym świecie, także oczywiście w Polsce, wspiera najlepsze pomysły na skuteczne pomaganie innym.

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. O co w nim chodzi? – O to, aby dzieci rozejrzały się w swoim otoczeniu, pomyślały, kto albo, co może potrzebować ich wsparcia, działania, a potem, by zaplanowały wspólnie z nauczycielem taką pomoc. Jak już wszystko będzie przemyślane, to trzeba po prostu zacząć działać i nakręcić z tego działania ciekawy film – tłumaczy Marta Schmude-Olczak, Dyrektor Zarządzająca Kulczyk Foundation.

Chętni do udziału w konkursie powinni zgłosić się do swojego nauczyciela i przestawić pomysł na pomaganie. Prace konkursowe przygotowane z jego pomocą trzeba przesłać do 6 czerwca do Kulczyk Foundation poprzez stronę www.konkursefektdomina.pl (zakładka ZGŁOŚ PRACĘ). Zwycięzców wybierze jury oraz internetowe głosowanie.

Jeżeli praca, którą zrealizują uczniowie, dostanie się do finału, wtedy szkoła otrzyma dwie drukarki: jedną do sekretariatu, a drugą do pokoju nauczycielskiego, a nauczyciele zostaną zaproszeni na szkolenie: "Funkcja wychowawcza Edukacji Globalnej – Efekt Domina" oraz "Nowoczesna lekcja Edukacji Globalnej z wykorzystaniem iPadów".

Jeżeli praca, którą zrealizują uczniowie, zostanie wybrana jako zwycięzca przez jury, wtedy wszyscy uczestnicy zwycięskiej klasy oraz nauczyciel reprezentujący klasę otrzymają iPady, nauczyciel, jako reprezentujący klasę, otrzyma drukarkę, a szkoła otrzyma bon o wartości 1000 zł do wykorzystania na cele edukacyjne, a wszyscy nauczyciele, którzy uczą zwycięską klasę zostaną zaproszeni na szkolenie "Nowoczesna lekcja Edukacji Globalnej z wykorzystaniem iPadów".

Jeżeli praca, którą zrealizują uczniowie, zostanie wybrana jako zwycięzca w głosowaniu publiczności, wtedy wszyscy uczestnicy ze zwycięskiej klasy oraz jej nauczyciel otrzymają iPady, nauczyciel reprezentujący klasę otrzyma drukarkę, a szkoła otrzyma bon o wartości 1000 zł do wykorzystania na cele edukacyjne oraz dwie drukarki - jedną do sekretariatu a drugą do pokoju nauczycielskiego. Dodatkowo nauczyciele, jako opiekunowie projektu, zostaną zaproszeni na szkolenie: "Funkcja wychowawcza Edukacji Globalnej – Efekt Domina" oraz "Nowoczesna lekcja Edukacji Globalnej z wykorzystaniem iPadów". Mało tego – również wszyscy nauczyciele, którzy uczą zwycięską klasę zostaną zaproszeni na szkolenie "Nowoczesna lekcja Edukacji Globalnej z wykorzystaniem iPadów".

- Chcieliśmy, by nagrody były adekwatne do pomysłowości, kreatywności młodych ludzi oraz ich edukacyjnych mentorów. Ale przede wszystkim pragniemy, by zwycięskie klasy oraz ich nauczyciele stali się kimś ważnym dla opinii publicznej – zaznacza Marta Schmude-Olczak.

Szkoły, które do 20 kwietnia zarejestrują się poprzez stronę internetową (przycisk ZAREJESTRUJ SIĘ poniżej informacji o konkursie) otrzymają wydrukowaną mapę pomysłów, którą najlepiej powiesić w szkole. Ma ona służyć wspólnemu wypracowaniu pomysłów na projekt, którego celem będzie pomaganie innym. Mapa umożliwi zorganizowanie szkolnej burzy mózgów i poinformowanie większej liczby uczniów i nauczycieli o konkursie. Uczniowie z różnych klas będą mogli dopisywać swoje pomysły, a następnie wybrać ten, który wspólnie zrealizują.

Przyjacielem projektu jest gazeta codzienna Fakt. Sponsorem nagród w konkursie są firma SAD Sp. z o.o. oraz firma JTC. Informacje o wszystkich partnerach konkursu znajdują się na jego stronie.

Zapraszamy do udziału w konkursie!

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie