Legendy krakowskie

fot. Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejdźcie w świat wyjątkowy, poznajcie Kraków, jakiego nie znacie. Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Głowy wawelskie” z cyklu „Legendy krakowskie”, zrealizowanym w formie teatru radiowego z pełną obsadą aktorską oraz oprawą muzyczną i dźwiękową. Pamiętajcie, że w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy. Zasiane lata temu, podlewane i pielęgnowane jest za każdym razem, gdy z ust do ust wędruje historia…

Legendy Krakowskie to niezwykła opowieść o najmłodszym krakowskim przewodniku Marcysiu... Wraz z wzorową uczennicą Ewką spotykają niecodzienną postać bankruta antykwariusza. Każdy z nich ma swoje współczesne problemy. Lecz kiedy otworzą się na siebie, kiedy zaryzykują i wspólnie wkroczą w świat magicznego miasta Krakowa, odkryją zupełnie nowy wymiar otaczającej ich rzeczywistości - znanej, a jednak niezwykłej z punktu widzenia historii, kryjącej się w zakamarkach dumnego miasta polskich królów.

Czy zdadzą sobie sprawę z tego, że problemy ludzi dawnego świata nie są znowu tak inne, od tego, z czym zmagają się oni sami na co dzień? Czy dostrzegą więź łączącą ludzi ponad czas i cywilizacyjne zmiany? Czy poznają potęgę legendy? Więcej nie zdradzamy, a zachęcamy do słuchania.

Słuchowisko wraz z towarzyszącą mu piosenką dostępne jest na stronie http://legendykrakowskie.pl, skąd można ja za darmo pobrać i korzystać.

Słuchowisko skierowane jest do dzieci w wieku 7-14 lat. Może ono stanowić uzupełniający materiał dydaktyczny do lekcji z obszaru kultury i historii Polski dla dzieci ze szkół podstawowych.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor, producent słuchowisk z serii Historia dla dzieci, przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Odciążenie uczniów od myślenia?
Wystarczy nie oduczać myślenia i zadawania pytań - to jednak zadanie dla podstawówek. Jeśli uczeń zg...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie