Zainspiruj się! Jak przeprowadzić ciekawe projekty w szkole?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Fundacja Uniwersytet Dzieci tworzy bezpłatne projekty edukacyjne dla nauczycieli klas I-III oraz IV-VIII. Na rok szkolny 2019/20 powstało 13 projektów edukacyjnych, które są zgodne z podstawą programową. Od 27 br sierpnia trwają zapisy do tych projektów.

Każdy nauczyciel, który weźmie udział w bezpłatnym projekcie edukacyjnym, otrzymuje dostęp do gotowych scenariuszy lekcji, materiałów, filmów i instrukcji. Dzięki nim, krok po kroku, dowie się jak przeprowadzić kreatywne zajęcia, które zaangażują dzieci do działania. Ponadto, przewidziany jest zestaw nagród dla uczniów i nauczycieli, biorących udział w projekcie m.in. indeksy dla dzieci, dyplom, certyfikat, list do dyrekcji oraz materiały do wykorzystania w pracy dydaktycznej.

Najskuteczniejsza metoda nauki

Wszystkie scenariusze lekcji są tworzone w oparciu o autorską metodę pytań i doświadczeń, dzięki której dzieci same odkrywają naukowy świat za pomocą doświadczeń. Poza sztabem merytoryków nad treścią pracują także znani praktycy tacy jak: Adam Sztaba (projekt Muzyka. Do czego inspirują nas dźwięki?), Mateusz Kusznierewicz, czy Rafał Sonik (projekt Matematyka z klasą. Ile matematyki jest wokół nas?).

Oprócz znanych i cenionych projektów Fundacji Uniwersytet Dzieci jak Technologie z klasą, Matematyka z klasą czy Przyroda z klasą, na nauczycieli czeka aż 5 projektowych nowości z zakresu techniki, muzyki, zarządzania emocjami, przedsiębiorczości i pracy projektowej.

Jakie są projekty?

Dzięki projektowi edukacyjnemu Technika. Czym możemy podróżować? dzieci w klasach II-III poznają zasady działania istniejących już pojazdów oraz zaprojektują własne części maszyn, ulepszając istniejące środki transportu. Poprzez budowanie i projektowanie, uczniowie udoskonalą manualne umiejętności, rozbudzą wyobraźnię przestrzenną oraz kreatywność. Rozwiną zdolność pracy w grupie oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań. Projekt Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój? pomoże uczniom klas V-VII rozwinąć kompetencje społeczne, umiejętności radzenia sobie z własnymi uczuciami i współpracy z innymi. Ponadto, dzięki uczestnictwie w projekcie nauczą się rozpoznawać, oswajać i wyrażać swoje uczucia.

Różnorodna tematyka projektów

W projektach edukacyjnych Fundacji Uniwersytet Dzieci skierowanych do nauczycieli szkół podstawowych w roku szkolnym 2018/19 wzięło udział ponad 2300 nauczycieli i ponad 46 tys. uczniów. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się Technologie z klasą. Jak porozumiewają się roboty?. W ramach projektu uczniowie dowiadują się, jak działają nowe technologie, na czym polega bezpieczeństwo w sieci oraz uczą się programowania w języku ScratchJr i Scratch. W podróży po świecie programowania towarzyszy im robot Kodeusz - bohater projektu. Nauczyciele docenili także inne inne projekty, m.in. Przyrodę z klasą. Czy wiesz, jak żyje jeż?, która dzięki teatrzykowi Kamishibai, uczy dzieci szacunku do przyrody. W trakcie zajęć uczniowie prowadzą proste obserwacje przyrodnicze, wykonują doświadczenia, tworzą notatki i samodzielnie wyciągają wnioski.

Zapisy na projekty edukacyjne już trwają. Dowiedz się więcej.

 

(Źródło: Fundacja Uniwersytet Dzieci)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie