Po co tworzymy blogi projektu?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.

Do projektu dołączyło 11 szkół. Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania i bardzo nam przykro, że nie możemy współpracować z wszystkimi chętnymi. Każda szkoła ma dostęp do bloga, dzięki czemu na bieżąco będziemy upowszechniać jego rezultaty, a co najważniejsze dzielić się naszymi pomysłami na zajęcia kształtujące logiczne myślenie.

Dlaczego warto zakładać osobne blogi dla realizowanych projektów? Z kilku powodów:

  • jest to świetna forma upowszechniania i promowania rezultatów,
  • blog ma szeroki zasięg komunikacyjny,
  • uczniowie, ale zarówno nauczyciele mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych publikowanych na blogu,
  • blog jest świetną formą na prezentację dobrych praktyk,
  • rodzice, uczniowie, ale także wszyscy sprzymierzeńcy projektu na bieżąco mogą obserwować aktywności realizatorów.

Nasz blog powstał na platformie blogger (jedno z narzędzi Google). Jest to darmowa platforma do tworzenia blogów na podstawie dostępnych szablonów. Nie jest trudno założyć własnego bloga, dlatego zachęcamy do takiej formy pracy w projekcie.

Zobacz blog projektu „Na logikę”.

Jak założyć bloga na bloggerze?

1. Zaloguj się na bloggera, Kliknij w link Blogger.com i utwórz bloga.

2. Zaloguj się do konta Google, jeśli nie masz to załóż.

3. Wpisz tytuł, adres i wybierz motyw.

4. Pojawi się panel administracyjny, w którym można zacząć publikować posty,

5. W panelu możemy dodać innych redaktorów bloga, etykiety lub dane kontaktowe.

Inne blogi naszych projektów:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie