Po co tworzymy blogi projektu?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.

Do projektu dołączyło 11 szkół. Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania i bardzo nam przykro, że nie możemy współpracować z wszystkimi chętnymi. Każda szkoła ma dostęp do bloga, dzięki czemu na bieżąco będziemy upowszechniać jego rezultaty, a co najważniejsze dzielić się naszymi pomysłami na zajęcia kształtujące logiczne myślenie.

Dlaczego warto zakładać osobne blogi dla realizowanych projektów? Z kilku powodów:

  • jest to świetna forma upowszechniania i promowania rezultatów,
  • blog ma szeroki zasięg komunikacyjny,
  • uczniowie, ale zarówno nauczyciele mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych publikowanych na blogu,
  • blog jest świetną formą na prezentację dobrych praktyk,
  • rodzice, uczniowie, ale także wszyscy sprzymierzeńcy projektu na bieżąco mogą obserwować aktywności realizatorów.

Nasz blog powstał na platformie blogger (jedno z narzędzi Google). Jest to darmowa platforma do tworzenia blogów na podstawie dostępnych szablonów. Nie jest trudno założyć własnego bloga, dlatego zachęcamy do takiej formy pracy w projekcie.

Zobacz blog projektu „Na logikę”.

Jak założyć bloga na bloggerze?

1. Zaloguj się na bloggera, Kliknij w link Blogger.com i utwórz bloga.

2. Zaloguj się do konta Google, jeśli nie masz to załóż.

3. Wpisz tytuł, adres i wybierz motyw.

4. Pojawi się panel administracyjny, w którym można zacząć publikować posty,

5. W panelu możemy dodać innych redaktorów bloga, etykiety lub dane kontaktowe.

Inne blogi naszych projektów:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie