Po co tworzymy blogi projektu?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.

Do projektu dołączyło 11 szkół. Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania i bardzo nam przykro, że nie możemy współpracować z wszystkimi chętnymi. Każda szkoła ma dostęp do bloga, dzięki czemu na bieżąco będziemy upowszechniać jego rezultaty, a co najważniejsze dzielić się naszymi pomysłami na zajęcia kształtujące logiczne myślenie.

Dlaczego warto zakładać osobne blogi dla realizowanych projektów? Z kilku powodów:

  • jest to świetna forma upowszechniania i promowania rezultatów,
  • blog ma szeroki zasięg komunikacyjny,
  • uczniowie, ale zarówno nauczyciele mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych publikowanych na blogu,
  • blog jest świetną formą na prezentację dobrych praktyk,
  • rodzice, uczniowie, ale także wszyscy sprzymierzeńcy projektu na bieżąco mogą obserwować aktywności realizatorów.

Nasz blog powstał na platformie blogger (jedno z narzędzi Google). Jest to darmowa platforma do tworzenia blogów na podstawie dostępnych szablonów. Nie jest trudno założyć własnego bloga, dlatego zachęcamy do takiej formy pracy w projekcie.

Zobacz blog projektu „Na logikę”.

Jak założyć bloga na bloggerze?

1. Zaloguj się na bloggera, Kliknij w link Blogger.com i utwórz bloga.

2. Zaloguj się do konta Google, jeśli nie masz to załóż.

3. Wpisz tytuł, adres i wybierz motyw.

4. Pojawi się panel administracyjny, w którym można zacząć publikować posty,

5. W panelu możemy dodać innych redaktorów bloga, etykiety lub dane kontaktowe.

Inne blogi naszych projektów:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie