Po co tworzymy blogi projektu?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.

Do projektu dołączyło 11 szkół. Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania i bardzo nam przykro, że nie możemy współpracować z wszystkimi chętnymi. Każda szkoła ma dostęp do bloga, dzięki czemu na bieżąco będziemy upowszechniać jego rezultaty, a co najważniejsze dzielić się naszymi pomysłami na zajęcia kształtujące logiczne myślenie.

Dlaczego warto zakładać osobne blogi dla realizowanych projektów? Z kilku powodów:

  • jest to świetna forma upowszechniania i promowania rezultatów,
  • blog ma szeroki zasięg komunikacyjny,
  • uczniowie, ale zarówno nauczyciele mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych publikowanych na blogu,
  • blog jest świetną formą na prezentację dobrych praktyk,
  • rodzice, uczniowie, ale także wszyscy sprzymierzeńcy projektu na bieżąco mogą obserwować aktywności realizatorów.

Nasz blog powstał na platformie blogger (jedno z narzędzi Google). Jest to darmowa platforma do tworzenia blogów na podstawie dostępnych szablonów. Nie jest trudno założyć własnego bloga, dlatego zachęcamy do takiej formy pracy w projekcie.

Zobacz blog projektu „Na logikę”.

Jak założyć bloga na bloggerze?

1. Zaloguj się na bloggera, Kliknij w link Blogger.com i utwórz bloga.

2. Zaloguj się do konta Google, jeśli nie masz to załóż.

3. Wpisz tytuł, adres i wybierz motyw.

4. Pojawi się panel administracyjny, w którym można zacząć publikować posty,

5. W panelu możemy dodać innych redaktorów bloga, etykiety lub dane kontaktowe.

Inne blogi naszych projektów:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie