#sprawdzobecnosc – dołącz do akcji

fot. Fundacja EFC

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wystartowała ogólnopolska akcja #sprawdzobecnosc, prowadzona przez Fundację EFC. Jej celem jest dotarcie do młodzieży, z którą od dawna nie ma kontaktu, albo przestała być aktywna na swoich profilach społecznościowych.

Doświadczenie izolacji, zdalnego nauczania i pracy jest wyzwaniem dla wszystkich. Różnie sobie z nim radzimy. Czas pokazał, że część młodych ludzi wypadła z systemu. Część od początku kwarantanny nie zalogowała się wcale. Część jest zalogowana, ale od dwóch miesięcy nikt nie miał z nimi kontaktu. Niby są online, ale życiowo i towarzysko – offline. Czasem powodem jest zwykła nieśmiałość, która jeszcze bardziej niż w realu wyrzuca poza grupę. Kryzys związany z pandemią zachwiał bezpieczeństwem materialnym i emocjonalnym całych rodzin. Nasila się poczucie samotności, lęku, pojawia się depresja czy przemoc. A izolacja sprawia, że trudniej zauważyć, że ktoś może potrzebować naszego zainteresowania albo pomocy.

Szacuje się, że kilkanaście tysięcy uczniów mogło wypaść z sytemu zdalnego nauczania.

#sprawdzobecnosc to akcja, w której każdy może wziąć udział. Wystarczy przejrzeć swoją listę znajomych i zadzwonić, napisać, nagrać wiadomość i przesłać ją do osoby, której od dawana się nie widziało – nawiązać kontakt. To tylko trzy proste kroki:

1. Rozejrzyj się. Pomyśl, z kim ze swojej klasy, grupy przyjaciół, znajomych na TikToku, Facebooku czy Instagramie od dawna nie miałeś kontaktu.

2. Sprawdź obecność. Jeżeli zauważysz czyjąś nieobecność – po prostu zadzwoń, napisz, zainteresuj się. Bądź uważny! Za tą nieobecnością może się kryć zwykła potrzeba oderwania się na chwilę od rutyny i codziennych zajęć. Być może jednak ktoś czuje się samotny. Może się też zdarzyć, że potrzebuje Twojego wsparcia.

3. Udostępnij akcję. Przekaż informację o akcji dalej - wykorzystaj do tego media społecznościowe, w których jesteś. Udostępnij grafikę - symbol akcji, dodaj #sprawdzobecnosc i link oraz wyznacz kolejną osobę do tego zadania.

Dołącz do akcji. Rzuć wyzwanie izolacji!

Więcej na stronie Fundacji EFC.

 

(Źródło: Fundacja EFC)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie