Trzy niedźwiedzie opowiedzą o ochronie przyrody i klimatu

fot. Fundacja WWF

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Program z Pandą to nowa edukacyjna przygoda przygotowana przez Fundację WWF Polska, stworzona z myślą o nauczycielach i nauczycielkach, edukatorach i edukatorkach oraz wszystkich tych, którym leżą na sercu kwestie ochrony przyrody i klimatu dla obecnych i przyszłych pokoleń. Program dzięki swojej elastyczności odpowiada na potrzeby i zainteresowania szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Można wybrać daną ścieżkę tematyczną i realizować ją w wybrany przez siebie sposób. Przewodnikami tej edukacyjnej przygody są trzy niedźwiedzie: niedźwiedź polarny, niedźwiedź brunatny i panda wielka, które w zależności od wyboru, poprowadzą klasę ścieżką klimatu, różnorodności biologicznej lub transformacji szkoły.

Jeśli szukasz projektu, gdzie będzie można skoncentrować się na najważniejszych wyzwaniach przyrodniczych, eksplorować tematy, które cię interesują, korzystać ze sprawdzonych materiałów edukacyjnych, współtworzyć z innymi nauczycielami i nauczycielkami zaangażowaną społeczność, w której będziesz mieć zapewniony kontakt z ekspertami z WWF – to jesteś we właściwym miejscu – przekonuje Magdalena Noszczyk, jedna z twórczyń Programu z Pandą.

Uczestnictwo w Programie jest bezpłatne.

Program z Pandą jest skierowany szczególnie do szkół podstawowych - klas 1–3, 4–6 i 7–8 i częściowo ponadpodstawowych. Dla ułatwienia przygotowano zestawienie treści z podstawy programowej dla wybranych przedmiotów, które można zrealizować na podstawie scenariuszy z wykorzystanych w programie materiałów edukacyjnych WWF.

Mimo że Program z Pandą jest przeznaczony przede wszystkim dla szkół, zapraszamy do udziału także inne placówki oświatowo-wychowawcze, które są chętne do współpracy. W przypadku ścieżki pandy wielkiej oznacza to wybór i wprowadzenie tych zmian z checklisty do audytu, które są aktualne dla danej instytucji. Osiągnięcia w ramach tej ścieżki uhonorujemy odpowiednim tytułem, np. Biblioteka z Pandą, Placówka z Pandą, Dom Kultury z Pandą – opowiada o programie Irka Jazukiewicz, specjalistka ds. programów edukacyjnych w WWF.

A na czym tak naprawdę polega Program z Pandą? To dobry mix działań sprawdzonych i kilku drobnych innowacji podpartych przeprowadzonymi przez fundację badaniami ilościowymi i jakościowymi wśród nauczycieli, uczniów oraz rodziców. Przewodnik w tym programie, czyli nauczycielka bądź nauczyciel, zgłasza się do programu i personalizuje swoją przygodę, wybierając jedną ze ścieżek przygotowanych przez WWF. Gdy zostanie przyjęty do Programu (rekrutacja trwa do 25 lutego 2021, zgłoszenia pod linkiem: http://bit.ly/FormularzProgramZPandą), dołącza również do społeczności, gdzie będzie mieć stały kontakt z koordynatorkami programu, z ekspertami WWF oraz innymi Przewodnikami z placówek z całej Polski. W społeczności tkwi największa siła – to tutaj można nauczyć się wielu nowych rzeczy, otrzymać dostęp do najnowszych raportów i badań, przetestować obsługę nowych pomocy technologicznych wspierających pracę nauczyciela czy skorzystać ze wsparcia specjalistów i specjalistek, m.in. zajmujących się trendami i stylami konsumpcji u dzieci czy psychologów i psycholożek zajmującymi się lękami i depresją klimatyczną u nastolatków i osób dorosłych. Program z Pandą najlepiej realizować w nauczycielskim tandemie - do tego zapraszają koordynatorki sugerując, że razem zawsze raźniej.

Przygotowując Program, WWF zadbał o wiele rzeczy – do każdego materiału, scenariusza, doświadczenia i praktycznych warsztatów plastycznych opracowano odniesienie do podstawy programowej, zatem realizując Program z Pandą można realizować podstawę programową swojego przedmiotu. Specjalnie dla nauczycieli zostało przygotowane wygodne zestawienie treści i celów nauczania, z podziałem na przedmioty i etapy edukacji. Dzięki temu łatwo zaadaptują scenariusze Programu z Pandą do swojego planu nauczania, często nie generując dodatkowych godzin lekcyjnych na udział w programie. 

Do Programu z Pandą warto zgłosić się jak najszybciej - nabór prowadzony jest do 25 lutego 2021. Szczegółowe informacje na stronie www.wwf.pl/program-z-panda.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety zgłoszeniowej pod linkiem: http://bit.ly/FormularzProgramZPandą

***

 

Czy wiesz, że z każdych dziesięciu kręgowców, czyli ryb, płazów, gadów, ptaków i ssaków, w ciągu ostatnich 50 lat straciliśmy siedem?

Co dwa lata WWF publikuje Raport Żyjącej Planety, czyli wynik okresowego badania kondycji przyrody na Ziemi. Poznaj bezpłatne publikacje przygotowane specjalnie dla młodzieży oraz materiały edukacyjne dla nauczycieli oparte o Living Planet Report.

Znajdziesz w nich:

  • bogato ilustrowane infografiki,
  • warsztaty badacza terenowego,
  • symulację debaty w roli mieszkańców wymyślonego Rzeczyna o budowie nowej tamy
  • i scenariusz o globalnych powiązaniach między pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 a eksploatacją środowiska naturalnego.

A najlepsze? Stanowią część Programu z Pandą!

 

(Źródło: Fundacja WWF)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie