Marzenia aż po horyzont

fot. Fundacja EFC

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ruszyła rekrutacja do 11 edycji Programu Stypendialnego Horyzonty. Stypendium jest szansą dla młodzieży pochodzącej z małych miejscowości na naukę w wybranych liceach i technikach w Polsce. Program sprawia, że uczniowie rozwijają swój potencjał i świadomie decydują o swojej przyszłości – realizują pasje, spełniają marzenia, zostają studentami najlepszych uczelni na świecie. Tworzą zżytą i wspierającą się społeczność, angażują się w działania społeczne i obywatelskie.

Fundacja EFC zajmuje się edukacją; wspiera uczniów i nauczycieli w dostępie do jakościowej edukacji. Wraz z Fundacją Rodziny Staraków realizuje program Horyzonty. Mogą się do niego zgłaszać uczniowie kończący szkołę podstawową, z małych miejscowości, którzy chcą się dalej uczyć i rozwijać w wybranych liceach i technikach w dużych miastach, a bez wsparcia finansowego nie mogliby tego zrobić.

Stypendyści Horyzontów decydują się na udział w programie z kilku powodów: Miałam okazję uczyć się w jednym z najlepszych liceów w Polsce. Ze względów czysto finansowych nie mogłabym sobie na to pozwolić. Ze stypendium Horyzonty stało się to możliwe – opowiada Agnieszka Świderska, absolwentka Fundacji EFC w programie Horyzonty, studentka studiów doktoranckich na uniwersytecie w Manchesterze.

Fundacja EFC i Fundacja Rodziny Staraków finansują zakwaterowanie i wyżywienie w mieście, gdzie uczą się stypendyści. W programie Horyzonty stypendyści mają zapewnioną opiekę regionalnych koordynatorów, wsparcie fundacyjnego psychologa, wyjeżdżają razem na ferie i obozy letnie. Otrzymują indywidualne, tutorskie wsparcie w rozwijaniu zainteresowań i wyborze dalszej ścieżki życiowej. Tworzą zżytą społeczność: To społeczność Fundacji EFC jest najsilniejszą kartą programu. Oczywiście wsparcie finansowe jest ważne, ale fakt posiadania grona osób, myślących podobnie do nas, a jednak o kompletnie innych zainteresowaniach i pasjach, jest niezwykle stymulujący. Każda rozmowa i spotkanie potrafią być trampoliną, z której możemy wybić się w celu osiągnięcia czegoś nowego – opowiada Kamil Krzyszczyk stypendysta Horyzontów w latach 2015-2018, student Ekonomii w Szkole Głównej Handlowej.

Nie jesteśmy jedynie średnią ocen semestralnych i naszymi osiągnięciami, ale również osobami o różnych pasjach i zainteresowaniach – podkreśla Ola Hakało absolwentka programu Horyzonty, studentka na Politechnice Rzeszowskiej.

Rekrutacja do Programu Stypendialnego Horyzonty trwa od 15 lutego do 31 marca 2021. Aplikować należy za pośrednictwem strony www.efc.edu.pl.

Do tej pory Program Stypendialny Horyzonty wsparł edukację blisko 800 uczniów. Obecnie 200 stypendystów uczy się w 19 szkołach średnich w całej Polsce.

 

(Źródło: Fundacja EFC)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A co to jest ten dar? Coś wrodzonego czy coś wyuczonego? Tak jak można nauczyć się opowiadania tak m...
Ppp napisał/a komentarz do Luka pomiędzy nauczaniem a uczeniem się
A czy ta informacja zwrotna jest do czegokolwiek potrzebna?Jeśli jestem dobry, to o tym wiem i inf. ...
Z jednej strony prawda. Z drugiej, jak ktoś ma DAR opowiadania, to nie musi się uczyć sztywnych zasa...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Raportem w płot
Dziękuję za rzeczowy komentarz. Zgadzam się, że ESOKJ (CEFR) to fundament współczesnego nauczania ję...
Nie znam n-la W-F, który nie przygotowuje się do zajęć, nie planuje swojej pracy. Powiem więcej. Nie...
Bartosz Markowicz napisał/a komentarz do Fizyka da się lubić!
Zgadzam się w pełni z przedstawioną w artykule ideą - fizyka ożywa dopiero wtedy, gdy uczniowie sami...
Wojciech napisał/a komentarz do Tabliczka mnożenia z błędem?
Świetna inicjatywa pokazująca, że edukacja nie musi być sztywna i bezduszna. Uczenie się poprzez błę...
Szkoła jest elementem całej konstrukcji, wpięta i zintegrowana z całą strukturą społeczną, demografi...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie