Lekcja, która może uratować życie!

fot. Akademia Stop Udarom

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jesteś nauczycielem uczniów klasy piątej? Poznaj AKADEMIĘ STOP UDAROM - edukacyjną platformę online dla nauczycieli szkół podstawowych, która może pomóc w przekazaniu uczniom wiedzy na temat jednej z najczęstszych i groźnych chorób neurologicznych – udaru mózgu.

Pod adresem http://stopudarom.pl/akademia/ znajdują się materiały edukacyjne oraz szczegółowy scenariusz lekcji, które każdy nauczyciel może pobrać i wykorzystać do przeprowadzenia zajęć z młodzieżą w swojej szkole.

Akademia jest częścią Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego na rzecz Profilaktyki Udarowej pt. „I Ty możesz zostać superbohaterem!”, nad którym honorowy patronat objęło Ministerstwo Zdrowia, Polskie Towarzystwo Neurologiczne oraz Polskie Towarzystwo Kardiologiczne. Instytucje te uznały wagę i znaczenie prozdrowotne programu, jakie może przynieść społeczeństwu jego powszechne zastosowanie.

Celem platformy edukacyjnej „AKADEMIA STOP UDAROM” jest budowanie świadomości młodych ludzi, a poprzez nich także pokolenia rodziców i dziadków, na temat medycznych i społecznych skutków udaru mózgu, profilaktyki choroby oraz właściwego postępowania w przypadku jej wystąpienia.

Nauczyciele na platformie „AKADEMIA STOP UDAROM” znajdą pełen zestaw materiałów potrzebnych do przeprowadzenia lekcji. Jest tu scenariusz zajęć, materiały pomocnicze takie jak: prezentacja na temat udaru mózgu, film instruktażowy, pokazujący jak można przeprowadzić taką lekcję, krzyżówki czy quiz tematyczny. „AKADEMIA STOP UDAROM” to miejsce, w którym zostały zgromadzone podstawowe informacje na temat udaru mózgu, epidemiologii choroby, czynników ryzyka oraz wskazówki jak należy postępować w przypadku wystąpienia choroby. Podczas warsztatów uczniowie dowiadują się jakie funkcje mózgu zaburza udar, a także co może przyczynić się do wystąpienia choroby. Materiały te zostały opracowane w konsultacji z ekspertami medycznymi, a nad ich poprawnością merytoryczną czuwali doświadczeni nauczyciele.

„AKADEMIA STOP UDAROM” została tak skonstruowana, aby każdy nauczyciel miał wygodny dostęp do gotowego scenariusza lekcji, który może modyfikować w zależności od swoich potrzeb i zaplanować zajęcia w dogodnym dla siebie terminie. Zawiera zestaw ćwiczeń i ciekawych danych, które można pobrać lub wydrukować. Łatwa nawigacja oraz przejrzysta konstrukcja platformy online sprawia, że nauczyciel szybko skompletuje cały materiał, potrzebny do przeprowadzanie zajęć – ocenia Dorota Czerwonka, ekspert merytoryczny, pedagog i szkoleniowiec edukacyjny. – Uważam, że warsztat może idealnie wpisać się w godzinę wychowawczą czy lekcję biologii. To cenne zajęcia zarówno dla nauczycieli, jak i uczniów i ich bliskich, bo udar mózgu może dotknąć każdego – dodaje.

Udar mózgu jest trzecią najczęstszą przyczyną śmierci i pierwszą przyczyną trwałej niepełnosprawności w Polsce. W naszym kraju co roku na udar zapada blisko 80 tysięcy osób, a około 30 tysięcy z nich umiera. Dlatego platforma „AKADEMIA STOP UDAROM” powstała, by z zajęć na temat udaru mózgu mogło skorzystać jak najwięcej uczniów, którzy dowiedzą się, jak należy reagować w przypadku jego wystąpienia.

***

Ogólnopolski Program Edukacyjny na rzecz Profilaktyki Udarowej pt. „I Ty możesz zostać superbohaterem! jest realizowany w ramach największej kampanii społecznej dotyczącej udaru mózgu – STOP UDAROM (www.stopudarom.pl).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Te rady są beznadziejne, żadna z tych reakcji nie sprawi że sytuacja nękania przestanie się powtarza...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Wszystko przez ten pośpiech
Zastanawiam się dlaczego nie skorzystamy z dobrych doświadczeń innych krajów. Tam do 6 klasy uczy je...
Ppp napisał/a komentarz do Cztery rady na docenianie
Podane przykłady wydają mi się jakieś takie dziecinne. A powyżej czwartej klasy podstawówki chyba ka...
PEŁNA ZGODA, a nawet "oczywista oczywistość". "Matematyka potrzebna w życiu" kończy się u nas gdzieś...
Ppp napisał/a komentarz do Czy AI szkodzi edukacji szkolnej?
Jest jeszcze jednak opcja: AI ujawnia lub potwierdza nieprawidłowości/bezsensy/patologie, ale sama i...
Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie