Uczysz się, bo… możesz!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie spędzają wiele czasu na oglądaniu filmików w YouTube. W ich edukacji warto wykorzystać tę formę przekazu. Dlaczego nie mieliby przygotowywać się w ten sposób do egzaminów 8. klasy?

Na Inspir@cjach 2020 zaczęliśmy rozmawiać. Krzysiek Chojecki i ja - Agata Baj i tak od słowa do słowa… połączyło nas wspólne spojrzenie na rozwój. Pewnego razu Krzysiek mówi - musisz kogoś poznać –- i tak do naszych rozmów dołączył Paweł Aleksandrowicz. Zdecydowaliśmy połączyć naszą pasję do rozwoju i miłość do edukacji. Nasze osobiste dążenia okazały się pokrywać na wielu polach. Zatem decyzja zapadła. Działamy.

Słowo Timszel nosił w sobie Paweł Aleksandrowicz, a inspiracją była wielka literatura. Książka „Na wschód od Edenu” John’a Steinbecka, gdzie jeden z bohaterów mówi: Możesz!

(...) słowo hebrajskie, wyraz timszel – „możesz” - daje prawo wyboru. Kto wie, czy to nie najważniejsze słowo na świecie. Mówi ono, że droga jest otwarta. Przenosi odpowiedzialność na człowieka. Bo jeśli „możesz”, to znaczy również, że „możesz nie”. - John Steinbeck

Dla nas Timszel, to nasze motto. Możesz: kreować, rozwijać się, tworzyć, możesz marzyć, być sobą, być coraz lepszym, ale też możesz otrzymać wsparcie. Postanowiliśmy być źródłem wsparcia dla młodych ludzi. Ale też dla ich rodziców i ich nauczycieli. Bez względu na to, gdzie mieszkasz, gdzie chodzisz do szkoły, czy stać cię na dodatkowe zajęcia. Potrzebujesz tylko chcieć, bo możesz. No i Internetu potrzebujesz ;-)

Od roku spotykamy się systematycznie. Poniedziałkowe wieczory to stały termin naszych edukacyjnych, roboczych spotkań. Połączyliśmy siły, nasze edumoce i tak jako pierwszy powstał projekt Wielka Darmowa Powtórka dla Ósmoklasistów.

Przygotowaliśmy 40 darmowych lekcji z przedmiotów występujących na teście w ósmej klasie. Treści przedmiotowe, ale też treści uniwersalne, rozwojowe. Matematyka, język polski i angielski oraz dwie ścieżki: #UMIEM i #challengeMÓZG

Startujemy 28 lutego, lekcje będą nagrane, ale zapraszamy na spotkania na żywo w dniu premiery. Wszelkie informacje, dokładne kalendarium oraz zawartość kolejnych lekcji są dostępne na naszej stronie www.timszel.pl.

Zapraszamy też na media społecznościowe - stronę na FB i Instagram.

 

Notka o autorce: Agata Baj - z wykształcenia pedagog. Autorka i wydawca książki Myślografia. Poszukiwaczka instrukcji obsługi mózgu. Z walizką przemierza Polskę inspirując uczniów i nauczycieli. Niezmiennie wierząca, że edukacja może być frapująca. Należy do społeczności Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie