Uczysz się, bo… możesz!

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie spędzają wiele czasu na oglądaniu filmików w YouTube. W ich edukacji warto wykorzystać tę formę przekazu. Dlaczego nie mieliby przygotowywać się w ten sposób do egzaminów 8. klasy?

Na Inspir@cjach 2020 zaczęliśmy rozmawiać. Krzysiek Chojecki i ja - Agata Baj i tak od słowa do słowa… połączyło nas wspólne spojrzenie na rozwój. Pewnego razu Krzysiek mówi - musisz kogoś poznać –- i tak do naszych rozmów dołączył Paweł Aleksandrowicz. Zdecydowaliśmy połączyć naszą pasję do rozwoju i miłość do edukacji. Nasze osobiste dążenia okazały się pokrywać na wielu polach. Zatem decyzja zapadła. Działamy.

Słowo Timszel nosił w sobie Paweł Aleksandrowicz, a inspiracją była wielka literatura. Książka „Na wschód od Edenu” John’a Steinbecka, gdzie jeden z bohaterów mówi: Możesz!

(...) słowo hebrajskie, wyraz timszel – „możesz” - daje prawo wyboru. Kto wie, czy to nie najważniejsze słowo na świecie. Mówi ono, że droga jest otwarta. Przenosi odpowiedzialność na człowieka. Bo jeśli „możesz”, to znaczy również, że „możesz nie”. - John Steinbeck

Dla nas Timszel, to nasze motto. Możesz: kreować, rozwijać się, tworzyć, możesz marzyć, być sobą, być coraz lepszym, ale też możesz otrzymać wsparcie. Postanowiliśmy być źródłem wsparcia dla młodych ludzi. Ale też dla ich rodziców i ich nauczycieli. Bez względu na to, gdzie mieszkasz, gdzie chodzisz do szkoły, czy stać cię na dodatkowe zajęcia. Potrzebujesz tylko chcieć, bo możesz. No i Internetu potrzebujesz ;-)

Od roku spotykamy się systematycznie. Poniedziałkowe wieczory to stały termin naszych edukacyjnych, roboczych spotkań. Połączyliśmy siły, nasze edumoce i tak jako pierwszy powstał projekt Wielka Darmowa Powtórka dla Ósmoklasistów.

Przygotowaliśmy 40 darmowych lekcji z przedmiotów występujących na teście w ósmej klasie. Treści przedmiotowe, ale też treści uniwersalne, rozwojowe. Matematyka, język polski i angielski oraz dwie ścieżki: #UMIEM i #challengeMÓZG

Startujemy 28 lutego, lekcje będą nagrane, ale zapraszamy na spotkania na żywo w dniu premiery. Wszelkie informacje, dokładne kalendarium oraz zawartość kolejnych lekcji są dostępne na naszej stronie www.timszel.pl.

Zapraszamy też na media społecznościowe - stronę na FB i Instagram.

 

Notka o autorce: Agata Baj - z wykształcenia pedagog. Autorka i wydawca książki Myślografia. Poszukiwaczka instrukcji obsługi mózgu. Z walizką przemierza Polskę inspirując uczniów i nauczycieli. Niezmiennie wierząca, że edukacja może być frapująca. Należy do społeczności Superbelfrzy RP.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie