Nauczyciel Jutr@ - Fundacja Orange zaprasza

fot. Fundacja Orange

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Do 9 września można zgłaszać kandydatury do konkursu Nauczyciel Jutr@, który zainicjowała Fundacja Orange we współpracy z Głosem Nauczycielskim. Tytuł ten otrzyma osoba, która podąża za swoimi uczniami i dla nich otwiera się na nowe technologie, jednocześnie nie traci z oczu tego co najważniejsze, czyli relacji z młodymi ludźmi. Nagrodą jest wizyta studyjna w Finlandii i poznanie jednego z najwyżej ocenianych systemów edukacyjnych na świecie. Konkurs towarzyszy corocznym wyborom Nauczyciela Roku organizowanym przez Głos Nauczycielski już po raz 20.

Tytuł Nauczycielki Jutr@ w 2021 roku otrzymała Joanna Mikusek–Przystajko, nauczycielka etyki w Społecznym Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Kudowie-Zdroju. Pedagożka zyskała uznanie jury konkursu, bo jako etyczka i humanistka odpowiadając na potrzeby swoich uczniów zaczęła odważnie rozwijać swoje kompetencje cyfrowe. Dzięki temu wspólnie z młodzieżą realizowała ciekawsze zajęcia dla młodych na przykład programując roboty na lekcjach etyki, tak żeby poruszały się między konkretnymi wartościami.

Wspólnie z Głosem Nauczycielski szukamy nauczycielek i nauczycieli, których historia nas zaciekawi. Nie jest dla nas najważniejsze, jakich aplikacji i programów używają. Bardziej interesuje nas to, czy korzystając z nich wsłuchują się w potrzeby młodych ludzi, czy czerpią z ich wiedzy i doświadczeń oraz jak budują z nimi relacje - tłumaczy Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Do konkursu zgłaszać się mogą czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych i innych placówek oświatowych. Kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele, dyrekcja, rodzice, czy sami uczniowie. Formularz zgłoszeniowy i regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.nauczycieljutra.pl.

Jury konkursu pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk wybierze 10 nominowanych, a spośród nich laureatkę lub laureata.
Nauczyciel Jutr@ nie musi być obeznany z nowinkami technologicznymi. Ważne, żeby miał odwagę stawiać pierwsze kroki w innym, mniej tradycyjnym podejściu do edukacji.

W swojej pracy powinien też wyróżniać się m.in.:

  • otwartą postawą na prowadzenie zajęć w wykorzystaniem nowoczesnych, angażujących metod, zgodnych z potrzebami młodych ludzi wychowywanych w świecie cyfrowym;
  • dążeniem do podnoszenia swoich kompetencji, w tym kompetencji cyfrowych;
  • wykorzystaniem technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze lekcje.

Finał Konkursów Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 11 października 2022 roku w Warszawie.

***

Fundacja Orange zajmuje się cyfrową edukacją dzieci i młodzieży, wspiera także nauczycielki i nauczycieli w zdobywaniu nowoczesnych kompetencji. Wspólnie z Fundacją Think! realizuje od 2017 r. z powodzeniem program rozwoju kompetencji cyfrowych #SuperKoderzy. Jest m.in. liderem projektu Lekcja:Enter, w ramach którego już ponad 51 tysięcy osób skorzystało z darmowych szkoleń, ucząc się prowadzić angażujące lekcje przy wykorzystaniu cyfrowych narzędzi. Wspiera szkoły w prowadzeniu edukacji medialnej i dbaniu o bezpieczeństwo dzieci w internecie. Wydała także raport „Między pasją a zawodem. Raport o statusie nauczycielek i nauczycieli w Polsce 2021”. W maju 2022 Fundacja otrzymała wyróżnienie w konkursie im. Janusza Korczaka dla instytucji wcielających w życie korczakowskie idee.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie