Jak działać dla klimatu w szkołach? Praktyczne rady o prospołecznej aktywności ekologicznej

fot. Stowarzyszenie CREO

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tematyka ekologiczna coraz częściej jest rozwijania przez szkolne kluby wolontariatu oraz struktury angażujące się w życie szkoły – nie tylko jest ważna, ale też interesująca dla uczniów i uczennic. Działania na rzecz środowiska potrafią wzbudzać poczucie misji oraz autentyczne zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Jak wdrażać taką aktywność w szkole, co można wprowadzać, o czym warto pamiętać oraz jak robią to inni? Opisujemy to w serii bezpłatnych poradników w formie elektronicznej!

Zapraszamy do korzystania z publikacji napisanych przez różnych ekspertów, związanych z realizatorami projektu „DziałaMy dla Klimatu!”. Rozszerzamy m.in. następujące tematy:

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE TWORZENIA MŁODZIEŻOWYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH W NORWEGII (ANG. GOOD PRACTICES ON CREATING YOUTH SOCIAL CAMPAIGNS IN NORWAY)

Przedstawiamy inicjatywy obywatelskie i kulturę wolontariatu w Norwegii oraz zaangażowanie młodzieży norweskiej w różne inicjatywy społeczne poprzez przykłady w zakresie tworzenia i realizacji kampanii społecznych skierowanych do środowiska młodzieży oraz inicjatyw proekologicznych lub proobywatelskich kreowanych przez osoby młode i realizowanych w dużej mierze w przestrzeni medialnej lub internetowej.

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE AKTYWIZACJI OBYWATELSKIEJ MŁODZIEŻY W KWESTIACH EKOLOGICZNYCH W SŁOWENII (ANG. GOOD PRACTICES ON CIVIC ACTIVATION OF YOUTH IN ECOLOGICAL ISSUES IN SLOVENIA)

Przedstawiamy kilka przykładów i dobrych praktyk aktywizacji młodzieży, w szczególności w kwestiach środowiskowych, w Słowenii. Czy któryś z tych pomysłów może znaleźć zastosowanie w Twojej szkole/okolicy? A może przykłady zainspirują Cię do własnej inicjatywy?

DZIAŁANIE DLA KLIMATU JEST COOL

To publikacja w formie interaktywnej dedykowana młodzieży, czyli Twoim uczniom i uczennicom! Zachęcamy do wpisywania własnych notatek i przemyśleń. Przypominamy, że mamy ogromny wpływ na swoje otoczenie niezależnie od wieku! Stanowi narzędzie pracy własnej ale sprawdzi się również jako punkt wyjścia do zajęć grupowych, dyskusji i wspólnego planowania inicjatyw ekologicznych!

Poradniki (i nie tylko) można pobrać jako PDF pod linkiem: https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/eko/pagesView,19,Baza-wiedzy,PL

By dowiedzieć się więcej o projekcie i śledzić nasze dalsze działania, zapraszamy na Facebooka Stowarzyszenia CREO @centrumcreo.

Projekt finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...
Panie Profesorze dydaktyka akademicka jest pełna przykładów wykorzystywania nowych mediów już od daw...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie