Jak działać dla klimatu w szkołach? Praktyczne rady o prospołecznej aktywności ekologicznej

fot. Stowarzyszenie CREO

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tematyka ekologiczna coraz częściej jest rozwijania przez szkolne kluby wolontariatu oraz struktury angażujące się w życie szkoły – nie tylko jest ważna, ale też interesująca dla uczniów i uczennic. Działania na rzecz środowiska potrafią wzbudzać poczucie misji oraz autentyczne zaangażowanie wśród dzieci i młodzieży. Jak wdrażać taką aktywność w szkole, co można wprowadzać, o czym warto pamiętać oraz jak robią to inni? Opisujemy to w serii bezpłatnych poradników w formie elektronicznej!

Zapraszamy do korzystania z publikacji napisanych przez różnych ekspertów, związanych z realizatorami projektu „DziałaMy dla Klimatu!”. Rozszerzamy m.in. następujące tematy:

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE TWORZENIA MŁODZIEŻOWYCH KAMPANII SPOŁECZNYCH W NORWEGII (ANG. GOOD PRACTICES ON CREATING YOUTH SOCIAL CAMPAIGNS IN NORWAY)

Przedstawiamy inicjatywy obywatelskie i kulturę wolontariatu w Norwegii oraz zaangażowanie młodzieży norweskiej w różne inicjatywy społeczne poprzez przykłady w zakresie tworzenia i realizacji kampanii społecznych skierowanych do środowiska młodzieży oraz inicjatyw proekologicznych lub proobywatelskich kreowanych przez osoby młode i realizowanych w dużej mierze w przestrzeni medialnej lub internetowej.

DOBRE PRAKTYKI W ZAKRESIE AKTYWIZACJI OBYWATELSKIEJ MŁODZIEŻY W KWESTIACH EKOLOGICZNYCH W SŁOWENII (ANG. GOOD PRACTICES ON CIVIC ACTIVATION OF YOUTH IN ECOLOGICAL ISSUES IN SLOVENIA)

Przedstawiamy kilka przykładów i dobrych praktyk aktywizacji młodzieży, w szczególności w kwestiach środowiskowych, w Słowenii. Czy któryś z tych pomysłów może znaleźć zastosowanie w Twojej szkole/okolicy? A może przykłady zainspirują Cię do własnej inicjatywy?

DZIAŁANIE DLA KLIMATU JEST COOL

To publikacja w formie interaktywnej dedykowana młodzieży, czyli Twoim uczniom i uczennicom! Zachęcamy do wpisywania własnych notatek i przemyśleń. Przypominamy, że mamy ogromny wpływ na swoje otoczenie niezależnie od wieku! Stanowi narzędzie pracy własnej ale sprawdzi się również jako punkt wyjścia do zajęć grupowych, dyskusji i wspólnego planowania inicjatyw ekologicznych!

Poradniki (i nie tylko) można pobrać jako PDF pod linkiem: https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/eko/pagesView,19,Baza-wiedzy,PL

By dowiedzieć się więcej o projekcie i śledzić nasze dalsze działania, zapraszamy na Facebooka Stowarzyszenia CREO @centrumcreo.

Projekt finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Ostatnio bardzo "zgrywamy się" w tematyce przemyśleń :) . Pozwolę sobie na kilka uwag, jeszcze zanim p...
  • Written by Robert Raczyński
    Tłuczenie termometru, nawet przekłamującego, nie jest dobrym pomysłem. Z całą pewnością trzeba mieć ...
  • Written by Administrator
    Test testowi nie równy. Akurat ten jest przykładem sensownego ułożenia pytań i raczej do koncepcji s...
  • Written by Ppp
    Bezsensowny test, którego sprawne wypełnianie nie oznacza, że uczeń jest faktycznie mądry i poradzi ...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo mnie cieszy pańskie zainteresowanie tematem i moim tekstem, ale chyba nie do końca się rozumi...
  • Written by Jan
    Możemy się spierać czy powinno być mniej czy więcej państwa opiekuńczego, ale na końcu sporu ktoś mu...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie