Przedsiębiorczy olimpijczycy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Warto podkreślić, że współorganizatorzy Olimpiady, pięć najlepszych uczelni ekonomicznymi w Polsce: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Uniwersytety Ekonomiczne w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu oraz Akademia Ekonomiczna w Katowicach, przewidzieli ponadto indeksy lub znaczące ułatwienia w procesie kwalifikacyjnym na studia i dla laureatów i dla finalistów.

Przedstawicielom szkół laureatów przekazano listy gratulacyjne od Marszałka Senatu RP, Bogdana Borusewicza. Szkoły te otrzymają też pakiety publikacji oraz roczne prenumeraty „Harvard Business Review Polska” i „Media&Marketing Polska” (o wartości łącznej do 1,5 tys. zł), które wzbogacą szkolne biblioteki i pomogą przyszłorocznym olimpijczykom w przygotowaniach do zawodów. Nagrodę specjalną Olimpiady – tablicę interaktywną Interwrite Board 1077 − otrzymała Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości. Odebrał ją z rąk Kanclerza SGH Bolesław Majerowicz, wicedyrektor szkoły. Wartość tegorocznych nagród: stypendiów, nagród rzeczowych oraz wspomnianych publikacji to blisko 225 tys. zł.

W czasie uroczystości ogłoszono hasło V edycji Olimpiady: „Marketing w przedsiębiorstwie – mechanizmy, instrumenty, strategie”, które zostało entuzjastycznie przyjęte zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów.

Olimpiadę organizuje Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych wraz z pięcioma uczelniami ekonomicznymi w Polsce: Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytetami Ekonomicznymi w Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu oraz Akademią Ekonomiczną w Katowicach. Uczelnie te przewidziały znaczące ułatwienia w procesie kwalifikacyjnym na studia dla finalistów i laureatów. Celem olimpiady jest promocja przedsiębiorczości oraz wzmacnianie wśród młodzieży postaw i zachowań przedsiębiorczych. Program obejmuje zagadnienia z pogranicza ekonomii, psychologii i praktyki biznesowej. Olimpiada Przedsiębiorczości jest jedną z największych olimpiad przedmiotowych w kraju.

Inicjatywę wspierają: Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, Narodowy Bank Polski,  Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego, Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości, Fundacja BGŻ, Stowarzyszenie Nauczycieli Przedsiębiorczości i Edukacji Ekonomicznej, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Konfederacja Pracodawców Polskich oraz Studenckie Kolo Naukowe Kapitału Intelektualnego Przedsiębiorstwa, działające przy Katedrze Zarządzania w Gospodarce SGH. Mecenasem programu stypendialnego jest Bank BGŻ SA. Patronat medialny nad Olimpiadą objęli: „Rzeczpospolita”, „Głos Nauczycielski”, Polski Portal Edukacyjny Interklasa, portal Nauka.pl oraz NBPortal.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie