Przedsiębiorczy olimpijczycy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
przedsiębiorczość4 czerwca br. w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie odbyła się Gala Olimpiady Przedsiębiorczości. W obecności wiceminister Krystyny Szumilas (MEN) laureatom i ich opiekunom merytorycznym uroczyście wręczono nagrody rzeczowe i stypendia. Czekają na nich ponadto specjalne uprawnienia i indeksy najlepszych uczelni ekonomicznych w Polsce.
 
Nagrodzono również szkoły, w których uczą się laureaci. Otrzymały one pakiety publikacji, zaś dyrektorzy - podziękowania od Marszałka Senatu RP Bogdana Borusewicza.

W zakończonej właśnie IV edycji Olimpiady Przedsiębiorczości uczestniczyło blisko 20 tys. uczniów z ponad 1000 szkół w Polsce. 25 najlepszych zawodników oraz ich opiekunowie merytoryczni spotkali się na uroczystości wręczenia dyplomów i nagród. Hasłem przewodnim IV edycji olimpiady było: „Współczesne zarządzanie – koncepcje i metody”.

"Zdaliście dzisiaj bardzo ważny egzamin, odbieracie nagrodę za przedsiębiorczość. To, że możemy was dzisiaj nagradzać, to efekt tego co się zdarzyło 20 lat temu, dokładnie 4 czerwca. Wtedy też ludzie zdawali pewien egzamin i zdali go dobrze." – powiedział Radosław Jasiński, dyrektor programowy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. "Macie wielką wiedzę na temat przedsiębiorczości, ale jednego i wy i wszyscy inni Polacy musimy się jeszcze nauczyć: jak chwalić się swoim sukcesem, jak go pokazywać, jak go promować, jak świętować. Zatem świętujcie swój sukces, chwalcie się nim, promujcie go i budujcie na nim swoją przyszłość."

Zdaniem dr Jacka Bartkiewicza, prezesa zarządu Banku BGŻ, młodzież poprzez sam start w olimpiadzie udowodniła posiadanie ducha przedsiębiorczości. "Z pewnością niektórzy z was już w trakcie studiów spróbują zmierzyć się z działalnością gospodarczą, bo ludzie przedsiębiorczy nie mają czasu czekać. To symboliczny dzień – 20 lat po słynnych wyborach dostajecie nagrody, myślę, że zapamiętacie tę datę do końca życia." – dodał Bartkiewicz.

W trakcie uroczystości odbył się panel dyskusyjny z udziałem ekspertów: dr Jacka Bartkiewicza, prezesa zarządu Banku BGŻ, fundatora stypendiów dla laureatów, prof. Witolda Orłowskiego, głównego doradcy ekonomicznego PricewaterhouseCoopers, dr. Wiesława Rozłuckiego, pierwszego prezesa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Andrzeja Sadowskiego, wiceprezesa Centrum im. Adama Smitha.

Paneliści w swoich wypowiedziach koncentrowali się na ocenie stanu przedsiębiorczości w Polsce po 20 latach gospodarki rynkowej oraz na tym, jaki jest jej obraz na tle przedsiębiorczości na świecie. Omawiano również bariery przedsiębiorczości i sposoby ich przezwyciężania. "Przedsiębiorca musi być innowacyjny, mieć apetyt na ryzyko i zdolność realizacji." – podkreślił Wiesław Rozłucki.
 
Pierwszą osobą, która odebrała dyplom i nagrody, był zwycięzca zawodów − Konrad Bąbliński z XIII Liceum Ogólnokształcącego w Szczecinie, kolejnymi: Paweł Czarnecki z III Liceum Ogólnokształcącego im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni i Michał Lubaś z LXIV Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie.

"Każdy kolejny etap olimpiady był przygodą, a rozwiązywanie każdego kolejnego zadania olimpijskiego sprawiało satysfakcję." – powiedział Konrad Bąbliński. "Nauka przedsiębiorczości to tak naprawdę nauka życia, a szkoły, które startują w olimpiadzie, dzięki temu mają uczniów, którzy potrafią lepiej sobie radzić z problemami codziennego życia." – zaznaczył Patryk Araszkiewcz, który przygotowywał zwycięzcę do zawodów. "Praca z olimpijczykami to wielka satysfakcja."
 
Laureaci IV Olimpiady Przedsiębiorczości

Na zwycięzców i ich opiekunów merytorycznych, którzy wspierając swoich uczniów w przygotowaniach, przyczynili się do ich sukcesu, czekały atrakcyjne nagrody rzeczowe: laureaci miejsc 1−5 i ich opiekunowie otrzymali wysokiej klasy notebooki, laureaci miejsc 6−15 i ich opiekunowie – palmtopy, zaś laureaci miejsc 16−25 i ich opiekunowie − aparaty fotograficzne.

Ponadto, dzięki mecenatowi Banku BGŻ, laureaci wszystkich 25 miejsc zostali uhonorowani stypendiami w wysokości 5 000 zł. Pieniądze zostały przekazane na bezpłatnie prowadzone rachunki osobiste w Banku BGŻ, do których zostały wydane karty płatnicze. W ramach kont osobistych dedykowanych młodzieży pomiędzy 13 a 18 rokiem życia Bank udostępnia Konto Maax, w ramach którego użytkownik może realizować przelewy, zlecenia stałe, wpłaty i wypłaty, korzystać  z kredytu odnawialnego. Ponadto, posiadacz rachunku objęty jest bezpłatną ochroną ubezpieczeniową. Drugie konto - Plan Student, dedykowane studentom i uczniom szkół policealnych i maturalnych w wieku od 18 do 26 lat, posiada podobny, szeroki zakres usług. Właściciele kont mają dostęp do swojego rachunku za pośrednictwem eBGŻ (bankowość internetowa) i TeleBGŻ (bankowość telefoniczna).  Do ich dyspozycji pozostaje ponad 2700 bezpłatnych bankomatów.
 
Czytaj dalej...

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Siła pisma ręcznego
Biegunowo się z Panią nie zgadzam - przez pierwsze kilkanaście lat swojego życia męczyłem się, piszą...
Iwona napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Potwierdzam
Sylwia napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Uczę języka polskiego. Nigdy nie zdarzyło mi się, aby N.wspomagający pytał mnie o cokolwiek. Miałam ...
Popieram inicjatywę, a jako dodatkowy argument dodaję słowa Paula Erdősa: "Matematyk to jest osoba, ...
Joanna napisał/a komentarz do Minecraft w edukacji wczesnoszkolnej
Bardzo dobry artykuł! Dziękuję, że podzieliła się Pani swoimi doświadczeniami. Czekam na więcej 😊
Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie