Tworzenie pokojów do pracy online w grupach

fot. Pexels.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prowadzenie zajęć online nie musi wykluczać pracy w grupach. Na platformach do edukacji zdalnej istnieją narzędzia, które umożliwiają tworzenie wirtualnych pokojów i przypisywanie do nich uczniów.

Taką formę pracy w aplikacji Microsoft Teams umożliwia funkcja tworzenia pokojów typu ,,breakout room", za pomocą której przypiszemy uczniów do osobnych grup, a po skończonej pracy grupowej wrócimy do pierwotnego spotkania.

Jak skorzystać z tej funkcji? Oto kilka wskazówek.

1. Włącz nowe środowisko spotkań, wybierając Ustawienia w opcjach konta.

2. Kliknij na ikonę spotkań, którą znajdziesz w górnym menu obok łapki. Funkcja ta jest dostępna tylko w aplikacji Teams zainstalowanej na komputerze.

3. W oknie ustawień wybierz liczbę pokojów, które chcesz utworzyć oraz sposób przypisania uczniów; automatyczny lub ręczny.

4. W prawej części okna pojawią się opcje, pozwalające zarządzać utworzonymi grupami. Jeżeli chcesz je zresetować lub utworzyć od nowa, kliknij na trzy kropki znajdujące u góry okna po prawej stronie i wybierz Utwórz ponownie pokoje.

5. Możesz także w dowolnym momencie utworzyć dodatkowe pokoje przyciskiem Dodaj pokój.

6. Szczegółowe funkcje pokoju znajdziesz po kliknięciu na trzy kropki (zmiana nazwy, zamykanie, usuwanie i dołączanie do pokoju).

7. Po przydzieleniu zadań kliknij Uruchom pokoje.

8. Na ekranach uczestników spotkania pojawi się nowe okno spotkania z osobami, z którymi tworzy grupę.

9. Po skończonej pracy w grupach kliknij Zamknij pokoje.

10. Aby wysłać wiadomość do wszystkich otwartych pokojów kliknij więcej opcji w panelu pokoi i wybierz Utwórz ogłoszenie. Treść wiadomości zostanie wyświetlona na czacie każdego pokoju.

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie