Narzędzia T-I-K w projekcie gimnazjalnym

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiWiększość projektów edukacyjnych realizowanych w szkołach i na uczelniach może być wzbogacona dzięki wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych, Dotyczy to również projektu gimnazjalnego. Racjonalne włączanie nowoczesnych technologii w proces zarządzania projektem ma istotny wpływ na zwiększenie jakości komunikacji i skuteczności działań.
Wszystkie etapy realizacji projektu gimnazjalnego mogą być efektywnie wspierane przez różne narzędzia informatyczne, tak w pracy uczniów, jak i nauczyciela. Inne narzędzia przydadzą się na etapie wybrania tematu projektu, jeszcze inne przy określeniu celów i zaplanowaniu etapów realizacji projektu, wykonaniu zaplanowanych działań i publicznego przedstawienia wyników.

Zobaczmy, jakie narzędzia są do dyspozycji ucznia i nauczyciela – prezentację przygotowała Dorota Janczak z Ośrodka Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie:
Wydaje się, że główną barierą wstrzymującą nauczycieli przed szerszym wykorzystaniem narzędzi nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych jest brak wiedzy o tych narzędziach (a dokładnie konkretnych informacji o ich praktycznym zastosowaniu w praktyce szkolnej), oraz niska aktywność w poszukiwaniu nowych metod pracy (mała potrzeba eksperymentowania?). Może dzięki projektowi uczniowskiemu w gimnazjum nauczyciele przełamią tę barierę i razem z uczniami zaczną poszukiwać metod realizacji programu przy wykorzystaniu dobrodziejstw nowych technologii.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie