Gry zamiast słupków, czy to nie wspaniałe?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gry komputerowe podczas zajęć? Jak najbardziej, warto wykorzystać. Na swojej stronie http://klasoteka.pl/ umieszczam liczne odnośniki do gier matematycznych. Wiele z nich wydaje się bardzo atrakcyjnych, jednak w ocenie dzieci Sumdog nie ma konkurencji.(C) SUMDOG.COM

Sumdog to bezpłatna platforma edukacyjna, na której zamieszczane są atrakcyjne, urozmaicone gry, z elementami rywalizacji, z dawką emocji, ale też nie wywołujące nadmiernych napięć. Świetnie sprawdzają się podczas lekcji na tablicy interaktywnej, ale przede wszystkim stanowią wspaniałą alternatywę zabawy przy komputerze w domu, zabawy podczas której niezauważalnie niemal dzieci uczą się sprawności rachunkowych. Zakres obliczeń obejmuje program od klasy zerowej do klas gimnazjalnych. Najtrudniejsze zmuszają do wysiłku umysłowego każdego z nas.

Platforma w wersji bezpłatnej daje nauczycielowi bardzo wiele. Zalogowanym klasom możemy określić zakres działań dostosowany do ich poziomu, ustalić ilościowe i czasowe zadania, jednocześnie dostosowując je indywidualnie do możliwości każdego ucznia.

A i jeszcze konkursy. Z tym ostrożnie, niech nie trwają zbyt długo, bo zapaleńcy osiągają kilkanaście tysięcy obliczeń w ciągu miesiąca!

Zarejestrowałam swoją szkołę i zmobilizowałam nauczycieli matematyki klas 1-6, aby udostępnili hasła i loginy swoim uczniom. Organizowaliśmy konkursy międzyklasowe. Później oczywiście były nagrody i wyróżnienia. Najważniejsze jednak, że brało w nich około 70 % uczniów, którzy wykonali pracę , do której śmiem stwierdzić, nic innego by ich nie zmobilizowało. Konkursy się zakończyły, bo przecież wiosna to czas hasania na świeżym powietrzu. Na przesiadywanie przed komputerem lepiej przeznaczyć długie zimowe wieczory. Dzieci odwiedzają też Sumdoga dla czystej przyjemności. Umawiają się też z kolegami na wspólne granie.

Wybierając zakres i rodzaj obliczeń, zadanie przydzielone do wykonania przez nauczyciela, lub konkurs, uczeń zawsze gra online z innymi dziećmi z całego świata, lub jeśli zadecyduje inaczej, z kolegami z klasy. W ostateczności, gdy nikt inny w danym czasie nie zadeklarował wybranej przez nas gry, staje z nami do rywalizacji komputer. Zdarza się jednak to niezbyt często, bo w Sumdoga gra ponad 5 milionów uczniów na świecie.

Przed rozpoczęciem gry widzimy awatary swoich przeciwników oraz flagi krajów z których pochodzą. Awatary do dodatkowa atrakcja Sumdoga. Aby nasz awatar wyglądał atrakcyjnie i posiadał bogate wyposażenie sportowe, muzyczne oraz odzieżowe, potrzebujemy punktów na zakupy. Zarobione punkty możemy szybko wydać w sklepie kupując tanie gadżety, lub skwapliwie zbierać na drogie, bardziej pożądane dodatki.

Podczas zajęć gramy w Sumdoga często. Zalogowanie się na konto ucznia daje mu możliwość pochwalenia się wyglądem swego awatara przed klasą, ale też zarabiania punktów. Dzieci często komentują awatary swych przeciwników. Jeśli jest bogaty, świadczy to o tym, że gracz dużo gra i nie będzie łatwym rywalem. Gra trwa do 3 minut i kończy się pokazaniem popełnionych błędów i oczywiście wynikami.

Mam nadzieję, że zachęcę innych nauczycieli do korzystania z tej darmowej możliwości edukacyjnej. Wierzę, że moi uczniowie coraz częściej oprócz flag amerykańskich i angielskich będą widywali flagi polskie obok awatarów swoich przeciwników.

Notka o autorce: Wiesława Kopf jest nauczycielką w Zespole Szkół nr 24 w Bydgoszczy. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie