Gry zamiast słupków, czy to nie wspaniałe?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Gry komputerowe podczas zajęć? Jak najbardziej, warto wykorzystać. Na swojej stronie http://klasoteka.pl/ umieszczam liczne odnośniki do gier matematycznych. Wiele z nich wydaje się bardzo atrakcyjnych, jednak w ocenie dzieci Sumdog nie ma konkurencji.(C) SUMDOG.COM

Sumdog to bezpłatna platforma edukacyjna, na której zamieszczane są atrakcyjne, urozmaicone gry, z elementami rywalizacji, z dawką emocji, ale też nie wywołujące nadmiernych napięć. Świetnie sprawdzają się podczas lekcji na tablicy interaktywnej, ale przede wszystkim stanowią wspaniałą alternatywę zabawy przy komputerze w domu, zabawy podczas której niezauważalnie niemal dzieci uczą się sprawności rachunkowych. Zakres obliczeń obejmuje program od klasy zerowej do klas gimnazjalnych. Najtrudniejsze zmuszają do wysiłku umysłowego każdego z nas.

Platforma w wersji bezpłatnej daje nauczycielowi bardzo wiele. Zalogowanym klasom możemy określić zakres działań dostosowany do ich poziomu, ustalić ilościowe i czasowe zadania, jednocześnie dostosowując je indywidualnie do możliwości każdego ucznia.

A i jeszcze konkursy. Z tym ostrożnie, niech nie trwają zbyt długo, bo zapaleńcy osiągają kilkanaście tysięcy obliczeń w ciągu miesiąca!

Zarejestrowałam swoją szkołę i zmobilizowałam nauczycieli matematyki klas 1-6, aby udostępnili hasła i loginy swoim uczniom. Organizowaliśmy konkursy międzyklasowe. Później oczywiście były nagrody i wyróżnienia. Najważniejsze jednak, że brało w nich około 70 % uczniów, którzy wykonali pracę , do której śmiem stwierdzić, nic innego by ich nie zmobilizowało. Konkursy się zakończyły, bo przecież wiosna to czas hasania na świeżym powietrzu. Na przesiadywanie przed komputerem lepiej przeznaczyć długie zimowe wieczory. Dzieci odwiedzają też Sumdoga dla czystej przyjemności. Umawiają się też z kolegami na wspólne granie.

Wybierając zakres i rodzaj obliczeń, zadanie przydzielone do wykonania przez nauczyciela, lub konkurs, uczeń zawsze gra online z innymi dziećmi z całego świata, lub jeśli zadecyduje inaczej, z kolegami z klasy. W ostateczności, gdy nikt inny w danym czasie nie zadeklarował wybranej przez nas gry, staje z nami do rywalizacji komputer. Zdarza się jednak to niezbyt często, bo w Sumdoga gra ponad 5 milionów uczniów na świecie.

Przed rozpoczęciem gry widzimy awatary swoich przeciwników oraz flagi krajów z których pochodzą. Awatary do dodatkowa atrakcja Sumdoga. Aby nasz awatar wyglądał atrakcyjnie i posiadał bogate wyposażenie sportowe, muzyczne oraz odzieżowe, potrzebujemy punktów na zakupy. Zarobione punkty możemy szybko wydać w sklepie kupując tanie gadżety, lub skwapliwie zbierać na drogie, bardziej pożądane dodatki.

Podczas zajęć gramy w Sumdoga często. Zalogowanie się na konto ucznia daje mu możliwość pochwalenia się wyglądem swego awatara przed klasą, ale też zarabiania punktów. Dzieci często komentują awatary swych przeciwników. Jeśli jest bogaty, świadczy to o tym, że gracz dużo gra i nie będzie łatwym rywalem. Gra trwa do 3 minut i kończy się pokazaniem popełnionych błędów i oczywiście wynikami.

Mam nadzieję, że zachęcę innych nauczycieli do korzystania z tej darmowej możliwości edukacyjnej. Wierzę, że moi uczniowie coraz częściej oprócz flag amerykańskich i angielskich będą widywali flagi polskie obok awatarów swoich przeciwników.

Notka o autorce: Wiesława Kopf jest nauczycielką w Zespole Szkół nr 24 w Bydgoszczy. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie