Ile i jakiego sprzętu potrzebujemy w szkole?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Przyznam, że przerażają mnie niekiedy zakupy sprzętu dla szkół, w których jednym postępowaniem „uszczęśliwia się“ od razu wiele szkół. Zdarzały się zatem i takie przypadki, gdy tablice interaktywne przez dłuższy czas mieszkały w piwnicy, gdyż nikt nie był nimi zainteresowany. Jedna szkoła różni się od drugiej i może akurat nie wszędzie potrzeba takich samych zakupów? Jak zatem inwestować mądrze w sprzęt, ile i jakiego sprzętu potrzebujemy?© Edunews.pl

Temat inwestowania w technologię w szkole wcale nie powinien zaczynać się od zakupów sprzętu. Bo pod pojęciem „sprzętu“ musimy ująć bardzo dużo: oczywiście same urządzenia komputerowe, ale i akcesoria, umeblowanie, zasilanie energetyczne (pamiętajmy, że przedłużacz to najskuteczniejszy „kiler“ cyfrowej szkoły), internet, ale także coś, o czym najczęściej „zapominamy“: osoby, które tym wszystkim będą się opiekowały. Warto najpierw zainwestować w sieć, bo bez 1) działającego wszędzie (w każdej klasie), 2) szybkiego, 3) bezprzewodowego internetu dziś wiele zakupów nie ma sensu. Po co nam mobilne laptopy i tablety, drukarki bezprzewodowe itp, jeśli za pomocą kabla likwidujemy od razu mobilność i możliwość współpracy w sieci na tych samych narzędziach i dokumentach.

O tym, jak mądrze inwestować w edukację, podczas konferencji „INSPIRACJE – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“ mówił Lechosław Hojnacki z Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM w Bielsku Białej, członek grupy Superbelfrzy RP. Warto posłuchać (zalecane zwłaszcza dyrektorom szkół), gdyż temat ten ma wiele wątków:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie