Wyboista droga do internetu w szkole

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Bez internetu nie ma cyfrowej szkoły. A zatem jest to wyzwanie, od którego trzeba zacząć. Ale trudna, pokręcona i wyboista jest droga do szkoły, w której „normalnie“ będzie się można uczyć z wykorzystaniem internetu i różnych urządzeń komputerowych. Pełna niespodzianek i gwałtownych zwrotów. Można ją świetnie i z humorem opisać, z podziałem na „fazy“.© Edunews.pl

Najpierw są próby, spory i opory: „nie chcę internetu, nie potrzebuję komputera, po co mi to, dajci mi uczyć!“. Potem, cisza przed burzą. Trawienie, próba intelektualnego opanowania Nieznanego. Wreszcie cichutki głosik: „przydałby się w mojej klasie internet i laptop...“ Ale droga od „chcieć“ i „mieć“ do „umieć“ i „rozumieć“ jest jeszcze długa. 

O tym, jak szkoły „zakładają internety“, jak sobie radzą z cyfryzacją i nowymi technologiami, podczas konferencji „INSPIRACJE – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“ mówił Jacek Ścibor, założyciel grupy Superbelfrzy i nauczyciel z Zespołu Szkół w Chrząstawie Wielkiej. Zapraszamy na doskonałą, pełną humoru, opartą na faktach wypowiedź doświadczonego znawcy nowych technologii edukacyjnych, który niejedno już w polskich szkołach widział:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Z zainteresowaniem przeczytałem ten artykuł, który stara się przybliżyć środowiskowy wymiar ADHD. Ni...
Ppp napisał/a komentarz do ADHD: gdy mózg dziecka uczy się chronić
Po prostu to nie dzieci są złe, tylko system niedopasowany. Oczywiście dotyczy to nie tylko ADHD, al...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie