Bez internetu nie ma cyfrowej szkoły. A zatem jest to wyzwanie, od którego trzeba zacząć. Ale trudna, pokręcona i wyboista jest droga do szkoły, w której „normalnie“ będzie się można uczyć z wykorzystaniem internetu i różnych urządzeń komputerowych. Pełna niespodzianek i gwałtownych zwrotów. Można ją świetnie i z humorem opisać, z podziałem na „fazy“.
Najpierw są próby, spory i opory: „nie chcę internetu, nie potrzebuję komputera, po co mi to, dajci mi uczyć!“. Potem, cisza przed burzą. Trawienie, próba intelektualnego opanowania Nieznanego. Wreszcie cichutki głosik: „przydałby się w mojej klasie internet i laptop...“ Ale droga od „chcieć“ i „mieć“ do „umieć“ i „rozumieć“ jest jeszcze długa.
O tym, jak szkoły „zakładają internety“, jak sobie radzą z cyfryzacją i nowymi technologiami, podczas konferencji „INSPIRACJE – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą“ mówił Jacek Ścibor, założyciel grupy Superbelfrzy i nauczyciel z Zespołu Szkół w Chrząstawie Wielkiej. Zapraszamy na doskonałą, pełną humoru, opartą na faktach wypowiedź doświadczonego znawcy nowych technologii edukacyjnych, który niejedno już w polskich szkołach widział:
Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).