Inteligentne pulpity zamiast szkolnych tablic?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ICT w edukacji Wielka Brytania jako pierwszy kraj na świecie zaczęła testować interaktywne pulpity, które mogą już niedługo zrewolucjonizować nauczanie w szkołach. Inteligentne pulpity działają jak interaktywne dotykowe ekrany komputerów, z których może korzystać kilka osób naraz. To szansa dla nauczycieli i uczniów, żeby szybko wejść w świat nowoczesnych technologii.
 
Pierwszy pilotażowy, czteroletni projekt wykorzystania „pulpitów ze Star Treka” - bo tak są czasem nazywane - rozpoczął się właśnie w Wielkiej Brytanii, dzięki współpracy naukowców z Durham University i producenta oprogramowania SynergyNet. Pulpity uczniów pozwalają im wykonywać różne zadania, które nauczyciel może monitorować za pomocą centralnego monitora, spełniającego rolę małej interaktywnej tablicy, z możliwością wykorzystania jej jako klawiatury.  
 
ICT w edukacji 

Liz Burd z Durham University twierdzi, że celem stworzenia takiego produktu była idea przygotowania narzędzia, które będzie mogło być wykorzystane przez wszystkich uczniów, a nie tylko wybranych, którzy mają dostęp do szkolnej technologii. Inteligentne pulpity wspomagają naukę opartą na współpracy, w której każdy jest zaangażowany. System jest prosty i bardzo intuicyjny, a nauczyciele nie będą musieli poświęcić dużo czasu, żeby go poznać. Ogólnie, pulpit opisywany jest jako powiększona wersja aparatu iPhone firmy Apple. Niestety sprzęt jest na razie dość drogi, mimo, że oprogramowanie do niego ma być dostarczane do szkół za darmo. Obecnie to wydatek rzędu 1200-2500 dolarów za sztukę.

Sposób wykorzystania
Nauczyciele ze szkół podstawowych i średnich przewidują, że pulpity będą świetnym rozwiązaniem dla każdego nauczyciela, który chce włączyć najnowszą technologię do codziennej praktyki, a któregoś dnia mogą w ogóle zastąpić tradycyjne tablice. Poza tym uczniowie ucząc się, będą mogli nadal pozostawać w cyfrowym otoczeniu, które jest dla nich dniem powszednim. W ten sposób uczniowie będą bardziej zainteresowani tym co dzieje się w klasie - szczególnie młodzi fascynaci technologii informacyjnych. Jeżeli nauczyciele zaakceptują nowe urządzenie, nauka może niedługo stać się czystą przyjemnością i prawdziwą przygodą.

Dodatkowym aspektem użycia inteligentnych pulpitów jest to, że umożliwiają one demokratyczny dostęp do technologii wszystkim uczniom, ponieważ mogą być używane jednocześnie. Dotyczy to szczególnie uczniów, którzy z różnych powodów wycofują się z zajęć i nie chcą brać w nich udziału, na przykład z powodu nieśmiałości czy niepełnosprawności. Często dzieci mniej przebojowe, introwertyczne, nie mają możliwości przebicia się przez bardziej asertywnych kolegów i przez to nie korzystają z zajęć w tym samym stopniu co oni. Dla takich uczniów praca w grupie jest najlepszą formą pracy, a pulpity dotykowe zdaniem naukowców z Durham University, doskonale ją wspierają.
  
Zobacz wideo prezentujące interaktywne pulpity oraz galerię zdjęć

Dowiedz się czym są tablice interaktywne.

(Źródło: eSchoolnews, zdjęcia: SynergyNet TEL Project)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie