Karty i fiszki do druku

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Coraz bardziej popularne stają się strony, na których bezpłatnie, szybko i w miarę intuicyjnie możemy tworzyć własne karty pracy, materiały dydaktyczne. W cyklu GENERATORNIA - proponujemy Państwu stronę, na której w kilka minut stworzycie fiszki lub etykiety, karty wyrazowe oraz liczbowe.

Do czego służą fiszki?

Fiszki nie tylko uczą słów poprzez ich tłumaczenie (np. dog – pies), ale również wykorzystują obrazy i potencjał wizualizacji. Dzięki temu skojarzysz słówko dog np. z ulubioną rasą psa. W ten sposób nauczysz się myśleć w danym języku i nie będziesz tracić czasu na przywoływanie słówek w głowie. Fiszki najczęściej są dwustronne, ale mogą być jednostronnie drukowane, a zadaniem uczniów jest uzupełnienie drugiej strony. Np. dziecko może zapisać wyraz w innym języku, może zapisać objaśnienie czy znaczenie hasła. Ucząc się tabliczki mnożenia do konkretnego wyniku można zapisać działanie, czyli iloczyn liczb. Utrwalając liczby parzyste i nieparzyste, albo cyfry rzymskie, możemy wykorzystać w ten sposób generowane karty-fiszki. W naszej specjalnej szkolnej praktyce fiszki możemy wykorzystać także do nauki liter, cyfr, liczb, czy np. nauki czytania globalnego.

My tym razem proponujemy wykorzystanie generatorów do stworzenia etykiet na przykład do ćwiczeń związanych z nazwami miesięcy i ich rzymskimi odpowiednikami.

Gdzie można wygenerować takie karty?

Fiszki liczbowe TUTAJ

Gotowy szablon kart edytujemy, wpisujemy swój zakres liczbowy, możemy zmienić styl kart i czcionkę. Generujemy kartę pracy i ją drukujemy.

Fiszki wyrazowe TUTAJ

Gotowy szablon kart edytujemy, wpisujemy swoje słowa w zakładce utwórz nową listę słów, możemy zmienić styl kart i czcionkę. Generujemy kartę pracy i ją drukujemy

Przykłady:

Miesiące - rzymskie

Miesiące - nazwy

Liczby od 1-12

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie