Ćwiczenia na mózg

domena publiczna - Pixabay.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To pojęcie stworzyła Dominika F. w klasie trzeciej. Teraz jest uczennicą liceum, ale pojęcie u mnie funkcjonuje w najlepsze cały czas. Mózg lubi ruch, więc dzieci powinny dużo się ruszać, biegać, huśtać się i trenować obie półkule mózgowe. Ale jak już się wybiegają, to warto podsunąć im mądre zabawy.

Super są planszówki, gdy gramy w nie razem z dziećmi, dobre są krzyżówki, sudoku, rebusy, książeczki, łamigłówki...Uwielbiam. Ale ciekawe są też zabawy na mózg z aplikacjami tabletowymi.

Lubię sudoku, takie tradycyjne papierowe. Drukowałam sobie wygenerowane sudoku z komputera, potem tak samo robiłam to uczniom. Konkursy sudoku w klasie to była ulubiona rozrywka wiele lat temu. Ale jednak szkoda papieru, dlatego ograniczam ten proceder i wyszukuję takie zabawy w postaci aplikacji.

Pierwsza aplikacja - Kids Sudoku - to sudoku obrazkowe, bardzo przyjazna grafika i czytelne obrazki.

Podobnie druga aplikacja - Picture Sudoku for Kids. Zaczynamy od najprostszych.

Wreszcie proste sudoku cyferkowe - Easy Sudoku 4x4. A w nagrodę odkryjemy co kryje jajo.

Kto woli na papierze - tutaj aplikacja sudoku do druku

Więcej propozycji:

Druki z eduzabawy

Darmowe łamigłówki

Sudoku online matzoo

Zapraszam do ćwiczeń!

 

Jolanta Okuniewska – nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie, wieloletnia ambasadorka międzynarodowego programu eTwinning, trenerka w programie Mistrzowie Kodowania, finalistka światowego konkursu Global Teacher Prize 2016, Nauczyciel Innowator 2017, w roku 2017 i 2018 na liście 100 SPRUC, Honorowy Profesor Oświaty. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie