Interaktywny plakat na DBI

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Zbliża się Dzień Bezpiecznego Internetu. Obserwujemy wzmożoną aktywność nauczycieli, wychowawców, edukatorów i rodziców. Staramy się w jeszcze większym niż na co dzień stopniu przybliżyć naszym uczniom zasady bezpiecznego poruszania się w Internecie.

Poszukujemy kreatywnych działań, w których aktywnie będą uczestniczyć nasi uczniowie. Organizujemy debaty, pogadanki, spotkania szkolne, konkursy, gry terenowe, interaktywne quizy i tworzymy plakaty.

Wszystkie te działania mają jeden cel, by uświadamiać uczniów, ale również i ich rodziców jak korzystać z Internetu, z nowoczesnych technologii, jak wyposażyć dzieci i młodzież w kompetencje cyfrowe bez narażania ich na niebezpieczeństwa związane z przebywaniem w sieci.

W przestrzeni medialnej znajduje się wiele stron i platform, na których opublikowano wartościowe, bezpłatne materiały edukacyjne.

Zachęcamy do skorzystania z nich i aby ułatwić to Państwu stworzyłyśmy interaktywny plakat, na którym przypięte są strony z tymi zasobami. Wystarczy kliknąć przycisk play na poszczególnym polu grafiki, by automatycznie przedostać się na stronę z wybranymi pomocami.

Plakat przygotowałyśmy w aplikacji genial.ly.

O bezpieczeństwie w Internecie należy mówić każdego dnia, tygodnia i miesiąca. Stąd koncepcja plakatu nawiązująca do systematyczności i stałości tych działań.

 Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska - nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Specjalni.pl. Licencja CC-BY-SA.

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie