Modelowa Szkoła w Chmurze Microsoft

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dlaczego warto inwestować w standaryzację technologii w szkole? Dzięki temu można wprowadzić jednolite rozwiązania dla całej społeczności szkolnej, zapewniając stały dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacji cyfrowej. To także wymiar wyrównywania szans edukacyjnych – każdy uczeń otrzymuje możliwość korzystania z najnowszych zdobyczy techniki w swoim procesie uczenia się. Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni podczas webinarium Akademii Cyfrowej Edukacji dzieliła się swoimi pomysłami i doświadczeniami w budowaniu nowoczesnej szkoły korzystającej z rozwiązań chmurowych.

ZSO nr 8 w Gdyni to jedna z niewielu na świecie szkół pokazowych Microsoft – Microsoft Showcase School. O tym, jaką drogę przeszła społeczność szkolna, jakie były kolejne etapy wdrażania rozmaitych rozwiązań technologicznych oraz jakie przyniosły one korzyści, opowiadała dyrekcja szkoły: Witold Chudyszewicz – Dyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Dorota Gorzejewska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Joanna Szymańska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert.

Szkoła otwarta została w 2019 roku na jednym z nowych osiedli w Gdyni i połączyła różne społeczności – przenoszące się z centrum miasta 17 Liceum Ogólnokształcące oraz istniejącą w pobliżu Szkołę Podstawową nr 37. Projektując nowy budynek, od razu myślano także o tym, jakich technologii będą używać uczniowie i do jakich celów. Nie tylko myślano o rozwiązaniach, ale także wykonano sporą pracę szkoleniową. Wprowadzenie idei Szkoły w Chmurze Microsoft wymagało nie tylko pogłębienia kompetencji cyfrowych nauczycieli (a później i uczniów), ale przede wszystkim pewnej redefinicji i dopasowania procesu nauczania do nowych wyzwań i możliwości.

Zaczęliśmy od idei Szkoły w Chmurze Microsoft. Nie wszyscy od razu chcieli wejść w ten projekt. Okazało się, że nie jest to takie proste – wspominał dyr. Chudyszewicz. To ważne - mówił - aby przyjąć pewną dłuższą perspektywę – to jest proces, w którym nie tylko my nauczyciele musimy się doszkolić. Istotna jest też akceptacja tego, że nie wszystko potrafimy, zaakceptować, że ciągle uczymy się, także na błędach.

W tym procesie trwającym kilka lat staliśmy się zespołem, który najwięcej uczy się od siebie. Musieliśmy zrobić krok do przodu, aby się przestać oceniać, a zamiast tego zacząć sobie pomagać nawzajem. Oczywiście początki były trudne, bo trzeba było wyjść ze strefy komfortu. Dużo poprawiły spotkania nieformalne, także przy wspólnej kawie – dzielenie się tym, jak sobie poradzić z technicznymi problemami. Zawsze zastanawialiśmy się razem, co możemy zrobić, aby usprawnić prace w zespole. Bo jednak cały czas trzeba „być czujnym”, spotykać się i doskonalić – mówili podczas webinarium dyrektorzy szkoły.

Dziś szkoła w informatycznej chmurze ma wszystko. Office 365 Education zapewnia dostęp do wszystkich dokumentów z wielu urządzeń. Daje to komfort pracy w jednym standardzie. I w domu i w szkole uczniowie i nauczyciele mają te same technologie, więc wszystko jest zawsze pod ręką. A najważniejsze, że młodzież wychodzi ze szkoły nie tylko z wiedzą, ale zna dobrze też narzędzia cyfrowe, potrafi się nimi posługiwać, i co najważniejsze wie, jak powinna wyglądać kultura pracy.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium:

Zobacz inne webinaria z cyklu Akademia Cyfrowego Dyrektora.

***

Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie