Modelowa Szkoła w Chmurze Microsoft

fot. Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dlaczego warto inwestować w standaryzację technologii w szkole? Dzięki temu można wprowadzić jednolite rozwiązania dla całej społeczności szkolnej, zapewniając stały dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacji cyfrowej. To także wymiar wyrównywania szans edukacyjnych – każdy uczeń otrzymuje możliwość korzystania z najnowszych zdobyczy techniki w swoim procesie uczenia się. Dyrekcja Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni podczas webinarium Akademii Cyfrowej Edukacji dzieliła się swoimi pomysłami i doświadczeniami w budowaniu nowoczesnej szkoły korzystającej z rozwiązań chmurowych.

ZSO nr 8 w Gdyni to jedna z niewielu na świecie szkół pokazowych Microsoft – Microsoft Showcase School. O tym, jaką drogę przeszła społeczność szkolna, jakie były kolejne etapy wdrażania rozmaitych rozwiązań technologicznych oraz jakie przyniosły one korzyści, opowiadała dyrekcja szkoły: Witold Chudyszewicz – Dyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Dorota Gorzejewska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert; Joanna Szymańska – Wicedyrektor, Microsoft Innovative Educator Expert.

Szkoła otwarta została w 2019 roku na jednym z nowych osiedli w Gdyni i połączyła różne społeczności – przenoszące się z centrum miasta 17 Liceum Ogólnokształcące oraz istniejącą w pobliżu Szkołę Podstawową nr 37. Projektując nowy budynek, od razu myślano także o tym, jakich technologii będą używać uczniowie i do jakich celów. Nie tylko myślano o rozwiązaniach, ale także wykonano sporą pracę szkoleniową. Wprowadzenie idei Szkoły w Chmurze Microsoft wymagało nie tylko pogłębienia kompetencji cyfrowych nauczycieli (a później i uczniów), ale przede wszystkim pewnej redefinicji i dopasowania procesu nauczania do nowych wyzwań i możliwości.

Zaczęliśmy od idei Szkoły w Chmurze Microsoft. Nie wszyscy od razu chcieli wejść w ten projekt. Okazało się, że nie jest to takie proste – wspominał dyr. Chudyszewicz. To ważne - mówił - aby przyjąć pewną dłuższą perspektywę – to jest proces, w którym nie tylko my nauczyciele musimy się doszkolić. Istotna jest też akceptacja tego, że nie wszystko potrafimy, zaakceptować, że ciągle uczymy się, także na błędach.

W tym procesie trwającym kilka lat staliśmy się zespołem, który najwięcej uczy się od siebie. Musieliśmy zrobić krok do przodu, aby się przestać oceniać, a zamiast tego zacząć sobie pomagać nawzajem. Oczywiście początki były trudne, bo trzeba było wyjść ze strefy komfortu. Dużo poprawiły spotkania nieformalne, także przy wspólnej kawie – dzielenie się tym, jak sobie poradzić z technicznymi problemami. Zawsze zastanawialiśmy się razem, co możemy zrobić, aby usprawnić prace w zespole. Bo jednak cały czas trzeba „być czujnym”, spotykać się i doskonalić – mówili podczas webinarium dyrektorzy szkoły.

Dziś szkoła w informatycznej chmurze ma wszystko. Office 365 Education zapewnia dostęp do wszystkich dokumentów z wielu urządzeń. Daje to komfort pracy w jednym standardzie. I w domu i w szkole uczniowie i nauczyciele mają te same technologie, więc wszystko jest zawsze pod ręką. A najważniejsze, że młodzież wychodzi ze szkoły nie tylko z wiedzą, ale zna dobrze też narzędzia cyfrowe, potrafi się nimi posługiwać, i co najważniejsze wie, jak powinna wyglądać kultura pracy.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinarium:

Zobacz inne webinaria z cyklu Akademia Cyfrowego Dyrektora.

***

Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie