W trakcie edukacji zdalnej problem niskiego zaangażowania uczniów w zajęcia nasilił się. Bardzo często nauczyciele mówili do ekranu milczących awatarków, nie będąc pewnymi, czy w ogóle ktoś ich słucha, lub spotykali się z brakiem reakcji wywołanego ucznia czy też wyjaśnieniami, że coś nie działa albo się właśnie popsuło.
Edukacja zdalna ukazała nowe wyzwanie stojące przed nauczycielami – znalezienia dobrych sposobów na włączanie uczniów po drugiej stronie ekranu do lekcji. W trakcie pandemii okazało się, że wypracowane w klasach metody i sposoby włączania uczniów w zajęcia nie działają tak, jak powinny. Nauczyciele próbowali różnych możliwości sposobów pracy z uczniami i z pewnością wielu udało się nawiązać dobrą współpracę.
O swoich doświadczeniach współpracy z młodzieżą i wykorzystaniu usługi Office 365 Education opowiadała podczas webinaru z cyklu Akademii Cyfrowego Nauczyciela Joanna Brosiło, nauczycielka informatyki w XV Liceum Ogólnokształcącym im. mjr. Piotra Wysockiego we Wrocławiu i w Zespole Szkół Nr 1 we Wrocławiu, Microsoft Innovative Educator Expert Poland 2020-2021. Mówiła o tym, jak sprawić, aby uczniowie po drugiej stronie przestali być tylko biernymi odbiorcami przekazu nauczyciela. Na przykładzie realizowanych zajęć opowiadała, jak nauczyciel może użyć różnych narzędzi Microsoft (np. Teams i Forms), aby zaangażować uczniów w lekcję i co jest najważniejsze.
Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru:
***
Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.
W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: