Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów na lekcji z Office 365 Education i Microsoft Teams?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W trakcie edukacji zdalnej problem niskiego zaangażowania uczniów w zajęcia nasilił się. Bardzo często nauczyciele mówili do ekranu milczących awatarków, nie będąc pewnymi, czy w ogóle ktoś ich słucha, lub spotykali się z brakiem reakcji wywołanego ucznia czy też wyjaśnieniami, że coś nie działa albo się właśnie popsuło.

Edukacja zdalna ukazała nowe wyzwanie stojące przed nauczycielami – znalezienia dobrych sposobów na włączanie uczniów po drugiej stronie ekranu do lekcji. W trakcie pandemii okazało się, że wypracowane w klasach metody i sposoby włączania uczniów w zajęcia nie działają tak, jak powinny. Nauczyciele próbowali różnych możliwości sposobów pracy z uczniami i z pewnością wielu udało się nawiązać dobrą współpracę.

O swoich doświadczeniach współpracy z młodzieżą i wykorzystaniu usługi Office 365 Education opowiadała podczas webinaru z cyklu Akademii Cyfrowego Nauczyciela Joanna Brosiło, nauczycielka informatyki w XV Liceum Ogólnokształcącym im. mjr. Piotra Wysockiego we Wrocławiu i w Zespole Szkół Nr 1 we Wrocławiu, Microsoft Innovative Educator Expert Poland 2020-2021. Mówiła o tym, jak sprawić, aby uczniowie po drugiej stronie przestali być tylko biernymi odbiorcami przekazu nauczyciela. Na przykładzie realizowanych zajęć opowiadała, jak nauczyciel może użyć różnych narzędzi Microsoft (np. Teams i Forms), aby zaangażować uczniów w lekcję i co jest najważniejsze.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru:

***

Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie