Jak zwiększyć zaangażowanie uczniów na lekcji z Office 365 Education i Microsoft Teams?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W trakcie edukacji zdalnej problem niskiego zaangażowania uczniów w zajęcia nasilił się. Bardzo często nauczyciele mówili do ekranu milczących awatarków, nie będąc pewnymi, czy w ogóle ktoś ich słucha, lub spotykali się z brakiem reakcji wywołanego ucznia czy też wyjaśnieniami, że coś nie działa albo się właśnie popsuło.

Edukacja zdalna ukazała nowe wyzwanie stojące przed nauczycielami – znalezienia dobrych sposobów na włączanie uczniów po drugiej stronie ekranu do lekcji. W trakcie pandemii okazało się, że wypracowane w klasach metody i sposoby włączania uczniów w zajęcia nie działają tak, jak powinny. Nauczyciele próbowali różnych możliwości sposobów pracy z uczniami i z pewnością wielu udało się nawiązać dobrą współpracę.

O swoich doświadczeniach współpracy z młodzieżą i wykorzystaniu usługi Office 365 Education opowiadała podczas webinaru z cyklu Akademii Cyfrowego Nauczyciela Joanna Brosiło, nauczycielka informatyki w XV Liceum Ogólnokształcącym im. mjr. Piotra Wysockiego we Wrocławiu i w Zespole Szkół Nr 1 we Wrocławiu, Microsoft Innovative Educator Expert Poland 2020-2021. Mówiła o tym, jak sprawić, aby uczniowie po drugiej stronie przestali być tylko biernymi odbiorcami przekazu nauczyciela. Na przykładzie realizowanych zajęć opowiadała, jak nauczyciel może użyć różnych narzędzi Microsoft (np. Teams i Forms), aby zaangażować uczniów w lekcję i co jest najważniejsze.

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z webinaru:

***

Zapraszamy także na stronę: Akademia Cyfrowego Edukatora – Microsoft dla Edukacji, na której można zapisać się na kolejne webinaria, a także znaleźć praktyczne szkolenia, kursy i inspiracje.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Zespołem Microsoft dla Edukacji
na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie