Poznaj możliwości Adobe Express

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Niewielu zna platformę Adobe. Owszem, korzystamy z plików PDF, znamy Acrobat Reader, ale chyba na tym większość poprzestaje. A szkoda, bo Adobe oferuje dużo więcej. Można na przykład stworzyć plakat klasowy, okładkę płyty, prostą stronę internetową, czy animować dźwiękiem. Można pracować samemu, można też zaprosić do współpracy innych.

Mimo że niektóre aplikacje tej firmy są płatne, można swobodnie pracować na wersjach bezpłatnych, które nie oferują wszystkiego, ale pozwalają na bycie kreatywnym i nauczycielom, i uczniom. Świetnym narzędziem okazuje się być Adobe Express. Po zarejestrowaniu się otrzymujemy dostęp do panelu. Obowiązującym językiem nie jest polski (możemy skorzystać z kilku języków, dostępnych w ustawieniach), ale przeglądarkowy tłumacz pozwoli laikom poruszać się po platformie (podczas tworzenia lepiej wyłączyć tłumaczenie, gdyż może ono zmieniać nam wyrazy).

Kiedy już wybierzemy sobie szablon (możemy skorzystać z wyszukiwania), możemy przystąpić do tworzenia na jego podstawie lub zacząć projekt od początku.

Animowanie dźwiękiem - najnowsze odkrycie

Ostatnim odkryciem było animowanie dźwiękiem. Po wejściu w link: https://express.adobe.com/express-apps/animate-from-audio/ jesteśmy w stanie animować dostępną postać, która powie to, co sobie zażyczymy. Najpierw musimy wybrać postać, potem tło, a na końcu rozmiar. Proste, intuicyjne działanie. Następnie klikamy nagraj lub dodajemy plik dźwiękowy z komputera.

Żeby pobrać materiał, trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem.

Animacja pobiera się jako film mp4, więc możemy wrzucić ją np. do Canvy, Genially, BookCreator lub zamieścić na YT.

Więcej na stronie: https://www.adobe.com/pl/products/character-animator.html 

Krótka instrukcja wykonania animacji poniżej:

Ja dodałam zniekształcony dźwięk, wykorzystując https://voicechanger.io/ lub skorzystać z innego programu tego typu. Oto efekty zabawy z animacją dźwiękiem: próba 1 oraz próba 2. Ależ można dodać ciekawy materiał do lekcji!

Żeby nie być gołosłowną, poniżej link do strony internetowej stworzonej z potrzeby chwili.

https://express.adobe.com/page/zF0diLE3m5fpO/

Życzę przyjemnej zabawy!

 

Notka o autorce: Katarzyna Jeziółkowska jest nauczycielką języka polskiego w szkole podstawowej. Posiada tytuł Microsoft Innovative Educator Ekspert. Jest ambasadorką platformy Wakelet i Book Creator. Członkini grupy Superbelfrzy RP. Prowadzi stronę FB - Inspiracje polonistki. Fanka narzędzi TIK w edukacji.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie