STEAM-owe zakodowane lekcje historii i nie tylko

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesna edukacja w wykonaniu doświadczonych nauczycieli stwarza edukacyjne możliwości i przestrzeń dla eksperymentowania, twórczego myślenia i innowacyjnych rozwiązań. Świetnie do tego nadają się edukacyjne roboty i projekty STEAM.

Znacie Zosię Małą Nauczycielkę? Jak się patrzy na tego małego robota, wydaje się, że pasuje tylko dla klas młodszych. Ale to nieprawda – Zosia ma olbrzymi potencjał i również starsi uczniowie będą mogli skorzystać z jej pomocy. Możemy tego robota wykorzystać jako pewien łącznik między nauczycielem i uczniami do przekazywania określonych treści – opowiadał podczas INSPIR@CJI 2024 w Warszawie Radosław Potrac, Nauczyciel Roku 2023, który zaprasza te roboty na swoje lekcje historii. 

Aby zaprezentować możliwości tego robota, podczas konferencji INSPIR@CJE 2024 odbył się mini-warsztat, w którym nauczyciele zostali zaproszeni do świata STEAM i kodowania, a także poznali Zakodowaną Krainę Zosi – międzynarodowy projekt dla dzieci w wieku 3-10 lat, który zdobył 1. miejsce w konkursie "Plan dla Edukacji" w kategorii Kompetencje Przyszłości. Podczas warsztatu uczestnicy:

  • poznali intuicyjnego robota Zosię, który w prosty sposób wprowadza najmłodszych w świat kodowania,
  • zagrali w "zakodowaną grę strategiczną" z Zosią, 
  • pośpiewali, pokodowali, pośmiali się,
  • a także odkryli gotowe materiały dydaktyczne, które ułatwiają prowadzenie zajęć.

Zachęcamy do obejrzenia nagrania z wystąpienia Zosi Małej Nauczycielki na INSPIR@CJACH 2024:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie