Edukacja z akceleratorami

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Współczesna edukacja stoi przed wyzwaniem dostosowania się do dynamicznie zmieniającego się świata technologii i informacji. Nauczyciele poszukują narzędzi, które nie tylko ułatwią przekazywanie wiedzy, ale także zwiększą efektywność nauczania oraz zaangażowanie uczniów. W odpowiedzi na te potrzeby, Microsoft wprowadził Akceleratory nauki – zestaw narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, mających na celu wsparcie zarówno nauczycieli, jak i uczniów w procesie edukacyjnym.

Czym są akceleratory nauki?

To kategoria narzędzi edukacyjnych dostępnych w ramach Microsoft 365 Education, zaprojektowanych w celu wspierania kluczowych umiejętności uczniów oraz ułatwienia pracy nauczycieli. Dzięki integracji z platformą Microsoft Teams, narzędzia te oferują spersonalizowane wsparcie w nauce, umożliwiając monitorowanie postępów uczniów i dostosowywanie materiałów do ich indywidualnych potrzeb.

Kluczowe narzędzia:

  1. Postępy w czytaniu. Narzędzie wspierające rozwój płynności czytania, umożliwiające uczniom nagrywanie własnego czytania i otrzymywanie natychmiastowej informacji zwrotnej. Nauczyciele mogą śledzić postępy uczniów i identyfikować obszary wymagające dodatkowej uwagi.
  2. Postęp wyszukiwania. Aplikacja ucząca uczniów efektywnego formułowania zapytań oraz oceny wyników wyszukiwania, co rozwija ich umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego zdobywania informacji. 
  3. Postępy prelegenta. Narzędzie pomagające uczniom doskonalić umiejętności przemawiania publicznego, oferujące ćwiczenia i informacje zwrotne w celu zwiększenia pewności siebie i skuteczności komunikacji.
  4. Postępy w matematyce. Funkcja umożliwiająca nauczycielom tworzenie zadań matematycznych, które automatycznie dostosowują się do poziomu ucznia, wspierając rozwój umiejętności matematycznych.

Korzyści z wykorzystania Akceleratorów 

  • Personalizacja nauczania. Dzięki analizie danych i zastosowaniu AI, narzędzia te dostosowują materiały edukacyjne do indywidualnych potrzeb uczniów, co zwiększa efektywność nauki.
  • Oszczędność czasu dla nauczycieli. Automatyzacja procesów oceniania i monitorowania postępów pozwala nauczycielom skupić się na bezpośredniej pracy z uczniami.
  • Rozwój kluczowych kompetencji. Narzędzia wspierają rozwój umiejętności niezbędnych w XXI wieku, takich jak krytyczne myślenie, efektywne wyszukiwanie informacji czy kompetencje komunikacyjne.

Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Akceleratory nauki mogą wspierać proces nauczania i uczenia się, zachęcam do obejrzenia mojego wystąpienia podczas INSPIR@CJI 2024:

***
Organizatorami zorganizowanej w dniach 5-6 października 2024 w Warszawie konferencji INSPIR@CJE 2024 byli: Edunews.pl, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli: Superbelfrzy RP.

Partnerem głównym konferencji był Samsung Polska.

Partnerami konferencji byli: CanvaCentrum Kultury Filmowej im. Andrzeja WajdyEdukoFundacja Szkoła z Klasą & Asy InternetuMicrosoft & ALSO sp. z o.o., Remi sp. z o.o., Stowarzyszenie Cyfrowy DialogVanityStyle sp. z o.o. (Akademia Dobrej Enegrii Junior), Wakelet oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Współpraca: FAST HeroesSuperKid.plZłotyNauczyciel.pl.

 

Notka o autorce: Barbara Dubiecka-Kruk jest ekspertką oświatową, autorką programów, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka oświatowa, moderatorka design thinking, ekspertka w zakresie pomiaru dydaktycznego i ewaluacji, recenzentka i redaktorka materiałów dydaktycznych. Autorka bloga oMatmo.pl. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecraft, autorka map w Minecraft EE, Microsoft Innovative Educator Expert.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie