Podcasting w nauce języków

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiCoraz więcej instytucji włącza podcasty w swoja działalność edukacyjną i to ze świetnymi wynikami. Podcasting stymuluje procesy samokształcenia w różnych dziedzinach. Dobre efekty przynosi wykorzystanie podcastów w nauce języków, gdyż większość zasobów jest dostępna nieodpłatnie. Aktualnie na świecie na topie jest…chiński.

 

Podcasting to technologia, która umożliwia tworzenie własnych audycji i ich dystrybucję przez Internet. Podcasty są audycjami dźwiękowymi zamieszczanymi w Internecie w regularnych odstępach czasu. Jest to narzędzie, które może być użyteczne w procesie edukacji, a także łatwe w użyciu dla studentów. Dzięki połączeniom bezprzewodowym podcasty trafiają bezpośrednio do iPod’a użytkownika, który może w dowolnym miejscu skorzystać z nagrania dźwiękowego.

 

Podcasty cieszą się coraz większą popularnością w nauce języków obcych. Można to określić terminem „nauka języków 2.0”. Powstaje coraz więcej firm, które zajmują się tworzeniem kontentu z myślą o osobach uczących się języków. Jedną z takich firm jest Praxis Language, która skoncentrowała się na nauczaniu chińskiego.

 

ict w edukacji

 

Ken Carroll, jeden z założycieli Praxis Language uważa, że postawienie na naukę chińskiego było tzw. strzałem w dziesiątkę. Klientami Praxis są ludzie z całego świata – od Berkeley w Kaliforni, do Alaski, a nawet Watykanu. Codziennie podcasty do nauki chińskiego ściągają na iPody dziesiątki milionów ludzi w 110 krajach świata. Około 250 tysięcy osób słucha regularnie nagrań przygotowanych przez Praxis w języku Państwa Środka, zaś kilka tysięcy osób zdecydowało się na dodatkowo płatne usługi, które oferują możliwość regularnych rozmów na Skype z najlepszymi chińskimi nauczycielami, których firma zatrudniła w Szanghaju. Praxis nie zamierza na tym poprzestać – uruchomiony jest już też kurs SpanishSense do nauki drugiego najpopularniejszego języka świata – hiszpańskiego.

 

Dzięki Web 2.0 i podcastom dochodzi do rewolucji w nauce języków obcych. Możemy się uczyć w takim zakresie i w takim tempie, jak nam odpowiada. Niedługo zapewne będziemy mogli też uczyć się takiego języka, jaki sobie wymyślimy.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie