Liczymy na roboty!

fot. SuperKoderzy

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Dziś szkoły wyposażone są w różne modele robotów, a uczennice i uczniowie lubią lekcje z ich udziałem. Jeśli nie miałeś/miałaś okazji pracować z robotami lub szukasz nowych pomysłów na zajęcia przedmiotowe bądź dodatkowe, obejrzyj webinar Agnieszki Ogiegło, która dzieli się dobrymi praktykami i zaskakującymi rozwiązaniami edukacyjnymi.

Roboty a rozwój kompetencji

Roboty to dla dzieci atrakcja i urozmaicenie zajęć. Przekłada się to na motywację i zaangażowanie w naukę. Ale to tylko jedna z korzyści. Aktywności z wykorzystaniem robotów to okazja do zaaranżowania pracy w grupie, wspólnego szukania rozwiązań, wymiany pomysłów, radości z osiągniętych efektów. Zadania z robotami pozwalają rozwijać logiczne myślenie, nastawienie na rozwiązywanie problemów i gotowość do zmiany własnej koncepcji. To działania nastawione na praktykę, gdzie matematyka przestaje być abstrakcją. Co więcej, roboty sprawdzają się nie tylko na matematyce czy informatyce. Przeciwnie – korzystają z nich nauczycielki i nauczyciele niemal wszystkich przedmiotów – włączając w to język polski i języki obce, muzykę czy wf.

Robot sam się nie zaprogramuje

Jednak robot sam w sobie jest po prostu urządzeniem – mniej lub bardziej skomplikowanym sprzętem. Dopiero działanie i decyzje człowieka sprawiają, że zaczyna wykonywać wręcz spektakularne czynności. Podczas fazy projektowania robota to człowiek określa jego funkcjonalności, później działanie robota zostaje zaprogramowane, by po naciśnięciu guzika czy włączeniu aplikacji mobilnej robot zaczął realizować kolejne kroki skryptu.

Lekcje pełne praktycznych działań

Do aktywnych działań zachęca w webinarze "Liczymy na roboty" Agnieszka Ogiegło, która na co dzień wykorzystuje roboty podczas lekcji z uczennicami i uczniami. Pokazuje, jak krok po kroku zaplanować i przeprowadzić angażujące zadania, które integrują grupę, wspierają naukę treści przedmiotowych i rozbudzają zainteresowania. Część zadań została opracowana na rzecz matematyki, część jednak jest tak uniwersalna, że po drobnej modyfikacji sprawdzi się także na innych zajęciach.

Dlaczego warto obejrzeć ten webinar?

  • dowiesz się, jakie korzyści mogą płynąć z wykorzystania robotów na lekcjach,
  • zyskasz źródło pomysłów i wskazówek, które wykorzystasz na swoich zajęciach.

***

Webinar został zorganizowany w ramach programu #SuperKoderzy – to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania. Adresowany jest do szkół podstawowych oraz uczniów w wieku 9-14 lat. W czasie trwania programu dzieci uczą się programowania, podstaw robotyki i poznają świat nowych technologii nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, języka polskiego, muzyki, matematyki czy języków obcych.

 

O prowadzącej webinar: Agnieszka Ogiegło jest nauczycielką dyplomowaną matematyki i wicedyrektorką w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Doradca metodyczny w zakresie matematyki w DODN we Wrocławiu filia w Wałbrzychu. Ambasadorka programu eTwinning w województwie dolnośląskim. Egzaminatorka, członek SNM i członkini grupy Superbelfrzy RP. Zrealizowane liczne projekty krajowe i międzynarodowe dotyczące przedmiotów matematyczno przyrodniczych z wykorzystaniem narzędzi TIK w ramach programu eTwinning. Autorka wielu publikacji dotyczących m. in. stosowania metod aktywizujących na lekcjach matematyki, przepis na STEAM w edukacji.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie