Stare i nowe wyzwania dla szkół

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Prezentujemy pierwszy z nagranych materiałów wideo z konferencji INSPIRACJE 2014 – Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą? Polska szkoła po PISA 2012 – jaka jest (tak naprawdę) i skąd to wiemy? Jakie są stare i nowe wyzwania stojące przed szkołami w naszym kraju?© Edunews.pl

W swoim wystąpieniu, wprowadzającym w tematykę konferencji, Sabina Furgoł i Lechosław Hojnacki postanowili podsumować polską szkołę w świetle wyników PISA 2012 zwracając uwagę nie tylko na dobre osiągnięcia polskich uczniów, ale i słabe wyniki, które mogą rzutować na pozycję w przyszłych badaniach. Następnie przyjrzeli się przepisom ustawy o systemie oświaty i zwrócili uwagę na to, że stwarza ona dobre warunki do mądrego funkcjonowania szkół, tylko... szkoły często z tych przepisów nie korzystają. 

W dalszej części wystąpienia prelegenci przyjrzeli się praktyce szkolnej ewaluacji i opowiadali o swoich doświadczeniach w pracy ze szkołami. Zakończyli wystąpienie prezentacją wyzwań, przed którymi stoją dyrektorzy i nauczyciele szkół.

Zapraszamy do oglądania:

Organizatorami konferencji INSPIRACJE 2014 (Warszawa, 3-4 lipca 2014) były: Edunews.pl, Think Global sp. z o.o., Fundacja Think! oraz grupa Superbelfrzy RP jako partner merytoryczny. Partnerzy wydarzenia: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń oraz firmy RCS, VULCAN, Young Digital Planet, Learnetic. Patronat nad wydarzeniem objęły Gazeta Wyborcza, radio TOK FM i Głos Nauczycielski.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...
Danuta Sterna napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Właśnie o tym piszę, nie możemy się odwrócić od technologii, ale potrzeba bardzo dużego rozsądku i r...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Nauczanie z technologią w tle
Dużo problemów wynika z tego, że szkoły często kupują bez długofalowego planu, byle co - to, co im w...
Gość napisał/a komentarz do Uczenie się metodą uczniowskiego eksperymentu
bardzo fachowo i przystępnie wyłożony temat, brawo!

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie