O tym, że warto, czyli o współpracy szkoły z rodzicami

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rodzice ze szkołą. Szkoła z rodzicami. Temat trudny i delikatny. Temat ważny. Szkoła to nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Trzy części tworzące całość. Rodzaj interakcji między tymi częściami często określa całość, czyli szkołę.

Jestem rodzicem i nauczycielem. Mój warsztat nauczycielski buduję na swoim doświadczeniu rodzicielskim. Uczestniczę w zebraniach moich dzieci i wiem, jak bardzo tego nie lubię. Wiem też, dlaczego.

Wiem też, jak trudny jest zawód nauczyciela i jak wiele ról społecznych w sobie kryje. Czy jest sposób na to, aby pogodzić coś co wydaje się być do niepogodzenia? Tak, bo wielu nauczycielom to się udało. Na co więc zwrócić uwagę? Czy są złote zasady, których warto się trzymać, aby zapewnić wspólne funkcjonowanie, pod jednym szkolnym dachem, zadowalające uczniów, rodziców i nauczycieli? Do rozmowy o szkole podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 zaprosiłam mamę jednego z moich uczniów. Zobaczcie, posłuchajcie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były: 
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy była przez wiele lat nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół podstawowych, obecnie jest edukatorka w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i trenerką w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (d. Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania). Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Symbioza rodzic-szkoła jest jej szczególnie bliska.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Wkręcani przez sztuczną inteligencję
Najbardziej ta kompetencja krytycznego myślenia, a raczej dystansu emocjonalnego do zamieszczanych t...
Te "restrykcyjne zasady" w badanych szkołach polegały na tym, że uczniowie mieli "zakaz korzystania ...
Myślę, że to powinno być "na żądanie ucznia". Wyobraźmy sobie, że przedmiot X mnie nie interesuje, a...
Kazimierz napisał/a komentarz do Klauzula informacyjna - dane osobowe
Bardzo interesujące i pożyteczne artykuły
Taką ofertą dla nauczycieli, jakiej gwałtownie potrzebujemy, z całą pewnością nie jest pomysł aby do...
Ten pomysł jest wyśmienity i zasługuje na szerokie wdrożenie! Po 14 latach od pierwszego chyba wyraż...
Grażyna Uhman napisał/a komentarz do Refleksja nad wprowadzaniem technologii do nauczania
To jest strzał w dziesiątkę! Staram się sledzić nowosci technologiczne w edukacji, skończyłam kurs ...
Wynik jest oczywisty. Jeśli ktoś mało korzysta - nic nie zmieni kilkugodzinna przerwa. Jeśli ktoś du...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie