O tym, że warto, czyli o współpracy szkoły z rodzicami

fot. Fundacja Think!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rodzice ze szkołą. Szkoła z rodzicami. Temat trudny i delikatny. Temat ważny. Szkoła to nauczyciele, uczniowie i ich rodzice. Trzy części tworzące całość. Rodzaj interakcji między tymi częściami często określa całość, czyli szkołę.

Jestem rodzicem i nauczycielem. Mój warsztat nauczycielski buduję na swoim doświadczeniu rodzicielskim. Uczestniczę w zebraniach moich dzieci i wiem, jak bardzo tego nie lubię. Wiem też, dlaczego.

Wiem też, jak trudny jest zawód nauczyciela i jak wiele ról społecznych w sobie kryje. Czy jest sposób na to, aby pogodzić coś co wydaje się być do niepogodzenia? Tak, bo wielu nauczycielom to się udało. Na co więc zwrócić uwagę? Czy są złote zasady, których warto się trzymać, aby zapewnić wspólne funkcjonowanie, pod jednym szkolnym dachem, zadowalające uczniów, rodziców i nauczycieli? Do rozmowy o szkole podczas INSPIR@CJI WCZESNOSZKOLNYCH 2020 zaprosiłam mamę jednego z moich uczniów. Zobaczcie, posłuchajcie:

***

Organizatorami zorganizowanej w dniach 7-8 marca br. konferencji INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2020 były: 
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, Edunews.pl oraz Think Global sp. z o.o.

Partnerem merytorycznym była społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP i Superbelfrzy Mini.

Partnerami konferencji byli: Learnetic, Mentor, Nowa Szkoła, Fundacja Orange oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem medialnym konferencji był Głos Nauczycielski.

 

Notka o autorce: Agnieszka Chomicka-Bosy była przez wiele lat nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej w jednej z warszawskich szkół podstawowych, obecnie jest edukatorka w Centralnym Domu Technologii w Warszawie i trenerką w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog (d. Stowarzyszenie Mistrzowie Kodowania). Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Symbioza rodzic-szkoła jest jej szczególnie bliska.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Kasia napisał/a komentarz do Rady nietrafione i rady pożyteczne
Dyrektora, a zwłaszcza dyrektorkę, cechuje żądza władzy. Arogancja ze strony dyrektorki w moim liceu...
Jacek Ścibor napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Moim zdaniem i Maciej Sysło i Robert Raczyński mają rację - obie wypowiedzi trafiają w sedno problem...
Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie