Dlaczego uczeń miałby chcieć uczęszczać do naszej szkoły?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pytanie tytułowe może pobudzić do refleksji dyrektora szkoły i zespół nauczycieli. Poszukanie odpowiedzi na to pytanie, pomaga nauczycielom zastanowić się – jaka jest ich szkoła i jaka powinna być?

Ćwiczenie z nauczycielami można wykonać w czasie spotkania rady pedagogicznej. Nie powinno zająć więcej niż 10 minut. Można rozdać nauczycielom koperty z ich nazwiskami i poprosić, aby włożyli kartkę z odpowiedzią na pytanie tytułowe. Na jednym z następnych spotkań, można znowu rozdać te same koperty i poprosić, aby nauczyciele przepisali, zmodyfikowali lub zmienili swoja odpowiedź. Warto podejść do pytania kilka razy, aby odpowiedzi nie były powierzchowne.

Kilka przykładów zapisów zaczerpniętych z artykułu Myron Dueck:

Nasza szkoła pomaga budować umiejętności uczniów i ich pewność siebie tak, aby mogli odnosić sukcesy w przyszłości.

Stwarzamy niesamowite możliwości naszym uczniom i pracownikom, które odzwierciedlają współczesne realia i cenione tradycje. Przygotowujemy naszych uczniów na pokonanie znanych i nieznanych wyzwań przyszłości.

Nasza szkoła jest mała, wspierająca uczniów, innowacyjna, kreatywna i elastyczna. Wszyscy znają się z imienia.

Wzmacniamy i angażujemy uczniów. Oferujemy im możliwość wyrażenia opinii, wyboru i samooceny.

Następnym krokiem może być zebranie odpowiedzi i wspólne zastanowienie się, co te zapisy naprawdę oznaczają. Warto rozważania poprzeć konkretnymi przykładami z życia szkoły.

Dzięki takiej praktyce wiele powierzchownych i obiegowych stwierdzeń może zostać zweryfikowanych, a inne mogą nabrać większego znaczenia.

 

Notka o autorce: Danuta Sterna – była nauczycielka matematyki i dyrektorka szkoły, ekspertka merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS) (prowadzonym przez CEO i PAFW), autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl. Pomysł zaczerpnięty z artykułu Myron Dueck w Middleweb.com.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie