TIK na specjalne zamówienie

fot. Specjalni.pl

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak efektywnie wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi? Ukazała się nowa publikacja ORE adresowana do nauczycieli, której autorki - Zyta Czechowska i Jola Majkowska - od wielu lat z powodzeniem stosują nowoczesne rozwiązania w pracy z dziećmi i młodzieżą. Warto skorzystać z tych doświadczeń i pomysłów, aby urozmaicić własny warsztat i odkryć nowe metody pracy, które przynoszą dobre rezultaty.

Publikacja została stworzona przede wszystkim dla nauczycieli biorących udział w projekcie „Wspieranie tworzenia szkół ćwiczeń”, którzy pracują z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opisano w niej bezpłatne, ogólnodostępne platformy edukacyjne oferujące interaktywne zasoby do wykorzystania na zajęciach dla wszystkich uczniów, ale również takie, które pozwalają na podniesienie atrakcyjności przekazu edukacyjnego oraz daleko posuniętą indywidualizację pracy. Jej atutem jest to, że przedstawione metody i pomysły na realizowanie zajęć z wykorzystaniem technologii komunikacyjno-informacyjnych sprawdziły się w praktyce.

Autorki omówiły możliwość wykorzystania rozmaitych stron internetowych, których edukacyjny pożytek nie zawsze wydaje się oczywisty, a także narzędzi internetowych pomocnych podczas tworzenia dostosowanych materiałów dydaktycznych, takie jak: karty pracy, krzyżówki, gry, wykreślanki czy fiszki. Wiele miejsca poświęcono kwestii zastosowania metody projektu oraz zaprezentowano przykłady dobrych praktyk.

Jak zauważają autorki, atrakcyjność nowoczesnych technologii i narzędzi mobilnych sprawia, że młodzież i dzieci niepełnosprawne intelektualnie, sięgają po nie bardzo często – ale też bezrefleksyjnie. Ogromna jest zatem rola nauczycieli, szczególnie pedagogów specjalnych, w kształtowaniu właściwych nawyków związanych z poruszaniem się w przestrzeni cyfrowej i wykorzystywaniem zasobów internetu w efektywny sposób.

Zapraszamy do lektury!

Publikację w pliku pdf można pobrać ze strony ORE.

Dostępna jest także w platformie ISSUU.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Pani Joanno, dziękuję za te słowa. Choć Pani "klęski" dla wielu byłyby ogromnym osiągnięciem, pomaga...
  • Written by Robert Raczyński
    "...informował szkoły, aby podjęły działania, umożliwiające..." - Na co komu ministerstwo, które nie...
  • Written by Adam
    W 2012 roku MEN informował szkoły, aby podjęły działania, umożliwiające e-nauczanie. Opracowano takż...
  • Written by Robert Raczyński
    Wszystkie głosy i konteksty, niezależnie od ich wartości merytorycznej, stają się jednakowo nieistot...
  • Written by Małgorzata
    Popieram w zupełności, decyzja w sprawie zawieszenia pracy szkoły z powodu Covid
    nie powinna spadać n...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie