O rozwoju mózgu i szkole

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wiedza o tym, jak funkcjonuje ludzki mózg, jest niezwykle przydatna w szkole i na pewno może być z pożytkiem wykorzystana przez nauczycieli do doskonalenia procesu nauczania. Często jednak nie zdajemy sobie sprawy z tego, jakie procesy zachodzą w głowach dzieci i nastolatków, a później podejmujemy błędne decyzje dydaktyczne lub wychowawcze.

Dzięki badaniom naukowym coraz więcej wiemy o rozwoju mózgu, ale z reguły nie wykorzystujemy dość dobrze tej wiedzy w szkole i w naszych domach. Na konferencji INSPIR@CJE 2015 – JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ o biologicznym rozwoju mózgu mówił dr Marek Kaczmarzyk z Uniwersytetu Śląskiego. Jego wystąpienie można polecić wszystkim nauczycielom, którzy uczą w szkołach – informacje, które przekazuje mogą pomóc wielu osobom lepiej zrozumieć swoich młodych podopiecznych. Na pewnych etapach rozwoju osobom dorosłym bardzo trudno zrozumieć zachowania dzieci, ale co tu się dziwić, skoro np. mogą oni mieć w głowie „szalonego ogrodnika z nożycami, który wycina im miliony połączeń neuronalnych”.

Poznanie tego, jak funkcjonuje mózg dziecka ma kluczowe znaczenie dla dydaktyki – z jednej strony powinniśmy w szkołach lepiej dopasowywać oczekiwania do możliwości rozwojowych dzieci, z drugiej – proponować takie zadania i aktywności, które sprzyjać będą rozwojowi mózgu.

Zapraszamy na wystąpienie:

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie