Nie bójmy się kodować

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Programowanie to kompetencja przyszłości, którą powinniśmy rozwijać u uczniów już teraz, na wszystkich poziomach kształcenia. Chociaż „programowanie” brzmi bardzo poważnie, tak naprawdę dotyczy także prostych czynności z wykorzystaniem komputerów, które mogą być z powodzeniem realizowane już od pierwszej klasy szkoły podstawowej – udowadniają realizatorzy programu Mistrzowie Kodowania.

Podczas konferencji INSPIR@CJE 2015 - JAK UCZYNIĆ POLSKĄ SZKOŁĘ JESZCZE LEPSZĄ nauka kodowania z wykorzystaniem komputerów i urządzeń mobilnych była jednym z najważniejszych tematów – można było „oswoić się” z nim uczestnicząc w mini warsztatach, które dla uczestników konferencji zorganizowali trenerzy Programu Mistrzowie Kodowania, Partnera Strategicznego INSPIR@CJI. Mieliśmy możliwość poznać filozofię i praktykę działania Mistrzów Kodowania, którzy pokazali w swoim wystąpieniu, że możemy świetnie bawić się programując. Odkryliśmy również, że tworzenie kodu komputerowego i tworzenie muzyki mają ze sobą wiele wspólnego.

Pozytywnych doświadczeń z lekcjami programowania w szkołach mamy już w Polsce bardzo dużo. Coraz więcej szkół włącza się w takie programy i akcje jak Mistrzowie Kodowania, Godzina Kodowania czy Code Week. Większa popularność takich inicjatyw to także pewne wyzwanie dla szkół, które powinno sprzyjać wewnętrznej dyskusji o poprawie jakości kształcenia. Jak prowadzić w szkole lekcje programowania na tyle ciekawie, aby uczniowie chcieli się uczyć programować, aby sami chcieli się rozwijać i przygotowywać się do życia w świecie, w którym będą pracować, współpracować, tworzyć?

O tym, w jaki sposób warto uczyć programowania i co z tego wynika, podczas INSPIR@CJI 2015 opowiadali Krzysztof Jaworski oraz Karolina Żelazowska, trenerzy Programu Mistrzowie Kodowania i członkowie grupy Superbelfrzy RP. To koniecznie trzeba zobaczyć:

***

Organizatorami Inspir@cji 2015 są: portal o nowoczesnej edukacji Edunews.plFundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz firma Think Global. Partnerem merytorycznym konferencji jest grupa Superbelfrzy RP.

Partnerem strategicznym konferencji jest projekt Mistrzowie Kodowania firmy Samsung Electronics Polska.

Partnerami instytucjonalnymi są Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiOśrodek Rozwoju EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń. Partnerami biznesowymi są firma Learnetic SA oraz strefa nowoczesnej edukacji Edustore.eu.

Partner medialny: Głos Nauczycielski.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Zobacz inne wystąpienia z INSPIR@CJI 2015:

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
Jeśli podzielimy prace na kilkadziesiąt zespołów i każdy przygotuje PP dla przedmiotu na 20-parę str...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Déjà vu
No niestety przedstawienie faktycznie jakby to samo. Obojętnie z której strony partyjnej, model dzia...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Narracje w polskiej debacie o ochronie przyrody
Wydaje mi się, że ta "trzecia grupa" jest równo rozłożona i reprezentowana w dwóch opisanych w artyk...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie