Jak technologia wpływa na uczenie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyZnany producent komputerów, firma Lenovo rozpoczyna realizację światowego programu badawczego, chcąc sprawdzić rzeczywisty wpływ nowoczesnych technologii na edukację na różnych etapach kształcenia i w edukacji pozaszkolnej. Rezultaty badań mają służyć poprawie efektywności nauczania z wykorzystaniem popularnych urządzeń mobilnych XXI wieku.
 
Pomimo, że coraz więcej instytucji wykorzystuje nowoczesne urządzenia takie jak na przykład laptopy, materiały multimedialne, tablice interaktywne, brakuje aktualnych i głębokich danych, z których można byłoby wnioskować o efektywności procesu kształcenia i o środowisku edukacyjnym. Brak takich danych utrudniał do tej pory przekonanie nauczycieli do stosowania metod nauczania z wykorzystaniem technologii komunikacyjno-informacyjnej i edukacyjnej.

Projekt może przynieść wiele korzyści użytkownikom nowoczesnych technologii edukacyjnych, zaś jednym z planowanych działań jest wybranie i wypromowanie najlepszych praktyk na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym, co pozwoli poprawić jakość kształcenia w wielu typach instytucji edukacyjnych.

W realizację projektu zaangażowane są trzy podmioty: Uniwersytet Północnej Karoliny, Student Global Leadership Institute ze Szkoły Punahou w Honolulu (Hawaje) i Tiger Woods Learning Center z Kaliforni. Program będzie realizowany również we współpracy technicznej z Microsoft i Intelem, co ma dać gwarancję, że technologie zostaną użyte w efektywny sposób. W ramach projektu zaplanowano realizację różnorodnych zajęć pozalekcyjnych w wybranych szkołach (od klasy 5 do 12), obejmujące forensic science, robotykę, inżynierię, astronautykę, produkcję filmów wideo, czy nawet biologię morską.

Chociaż każdy z planowanych projektów badawczych dotyczyć będzie różnych etapów edukacji, przyjęto wspólne założenia badawcze i sposób mierzenia rezultatów projektu. W ramach programu przeprowadzone zostaną zarówno badania ilościowe, jak i jakościowe. Ich realizacja potrwa minimum trzy lata, zaś wyniki będą na bieżąco publikowane w raportach badawczych.

„Widzimy to działanie jako próbę stworzenia mapy technologii edukacyjnych – listy rekomendacji dla publicznych i prywatnych instytucji edukacyjnych K-20.“ – mówi Michael Schmedlen, dyrektor programów edukacyjnych w Lenovo. „Wierzymy, że technologie, jeśli są właściwie wdrażane w szkołach i z jasno zdefiniowanymi celami, mogą być korzystne i wzbogacające proces kształcenia.“

Inicjatywa Lenovo zasługuje na uwagę ze względu na szerokie podejście badawcze do nowych technologii w systemie edukacji. W zasadzie takie badania powinny być prowadzone również na poziomie narodowym przez publiczne instytucje edukacyjne odpowiedzialne za projektowanie procesu kształcenia. W warunkach polskich brakuje takich opracowań, stąd też z takich badań, jak te prowadzone przez Lenovo, trzeba będzie wyciągać wnioski pod kątem planowania wykorzystania nowych technologiach w polskich szkołach.

(Źródło: eSchoolNews)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Pracuję przy kolejnych zmianach podstawy programowej i przyznaję, że nic się nie zmienia w podejściu...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Prace domowe de novo ab ovo
I taki być powinien finał. Zdanie wypowiedziane przez Macieja Jakubowskiego- różnorodność. Proponuję...
Magdalena Urbaś napisał/a komentarz do Oddolnie, krok po kroku i z przekonaniem, że tak trzeba
Warto przeczytać książkę i warto zainteresować się KMO. Idea demokratyczna, pociągająca swoją wolnoś...
Ppp napisał/a komentarz do Żywność to wartość
Dlaczego wy ZNOWU robicie zarzuty klientom? Zacznijcie od transportu i handlu - tym jest więcej marn...
Bozena napisał/a komentarz do Spojrzenie na reformę z perspektywy politycznej
Boże pozwól doczekać do emerytury i jak najszybciej uciec ze szkoły, bo tak durnych zmian to jeszcze...
Ppp napisał/a komentarz do Ankieta w klasie szkolnej
DOBRE, tylko z jedną uwagą: te ankiety należy dawać do domu z odbiorem za kilka dni. Na część z tych...
Dorota D napisał/a komentarz do Kompas będzie nam potrzebny
Oj, w tej mgle przyda się kompas. Tylko, czy wystarczy( tych kompasów) dla wszystkich? 😜Osobiście je...
Agnieszka napisał/a komentarz do Checklista nauczyciela współorganizującego
Zgadzam się. Czasem siedzi w telefonie i przegląda FB.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie