Edukacja naszych dzieci (2): John Chambers

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

To nowe podejście tworzy nowe wyzwania i może być kosztowne. Jakkolwiek nie może być zrealizowane bez wsparcia szkół, samorządów lokalnych i rządu. Inwestycje są niezbędne nie tylko w technologii, ale również w szkoleniu i doskonaleniu nauczycieli, którzy muszą dobrze przygotować uczniów do przyszłości.

 

Przez wiele lat, nasze zaangażowanie w edukację – głównie w matematykę i fizykę – nie było wystarczające do podtrzymania i rozwoju odpowiedniego poziomu globalnych kompetencji przywódczych w innowacji. Wiemy, że stoimy przed koniecznością zmian, które musimy wprowadzić, aby dostarczyć studentom narzędzi oraz myślenia potrzebnego w przyszłości. Jeśli przegapimy te zmiany, ryzykujemy utratą innowacji, które napędzały wzrost gospodarczy i technologiczny w ostatniej dekadzie, pozostawimy też całe pokolenie nieprzygotowane na spotkanie i poradzenie sobie z wyzwaniami, które nadchodzą. W naszym coraz bardziej zsieciowanym świecie, oddziaływanie jest znacznie większe niż to, którego doświadczamy w domu.

 

Widzimy, że jeśli kraj chce być konkurencyjnym i aktywnym członkiem globalnej gospodarki, musi postawić na edukację, budowę infrastruktury i innowację przy wykorzystaniu ogromnej wspierającej roli rządu. Rozwój globalnej stabilności i powodzenia jest dobrodziejstwem dla nas wszystkich.

Technologie kolaboracyjne mogą w sposób fundamentalny zmienić podejście do tego jak nauczamy i jak się uczymy, ale nie zrobimy tego sami. Musimy wiedzieć jak wykorzystać możliwości Internetu i nowych technologii do kreowania i dzielenia się wiedzą, która przygotuje studentów do umiejętności potrzebnych w konkurencyjnym świecie XXI wieku.

 

Nie możemy ograniczyć się wyłącznie do przewidywania jak będzie wyglądała edukacja w przyszłości. Przygotowanie ludzi z umiejętnościami i narzędziami technicznymi nie jest opcją, jest dziejową koniecznością.

 

John Chambers, prezes i CEO firmy Cisco Systems.

 

Artykuł pochodzi z amerykańskiego wydania magazynu Forbes, 23.01.2008. Podtytuł artykułu pochodzi od redakcji edunews.pl

 

Przeczytaj kolejny artykuł o nowych technologiach w edukacji.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie