Strona internetowa szkoły

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Szkolna strona internetowa jest dziś dla szkoły głównym centrum informacyjnym, znacznie ważniejszym niż tradycyjne kanały docierania do uczniów i rodziców (i współpracy z nimi). Dlatego strona szkoły jest ogólnie dostępna – dla uczniów, nauczycieli i rodziców oraz dla wszystkich nienależących (obecnie lub już) do społeczności naszego gimnazjum.(C) Edunews.pl - cykl felietonów Aleksandra Lubiny

Internet należy wykorzystywać w pracy nauczycieli maksymalnie szeroko, także jako wsparcie nauczania. Strona www w znamienitym stopniu ułatwia jawność pracy oświatowej i pokazywanie jej wyników. Uczniowie i uczennice mają możliwość umieszczenia niej swoich: 

  • prac lekcyjnych (indywidualnych i grupowych),
  • prac domowych (indywidualnych i grupowych),
  • prezentacji, bieżących i rocznych,
  • oczekiwań,
  • uzasadnienia samoocen.

Takie działanie ma wpływ na ocenę semestralna i roczną, ale nie jest jednak obowiązkowe.

Jako nauczyciel na stronie szkoły umieszczam materiały dla uczennic i uczniów (teksty z ich tłumaczeniami, teksty czytane przeze mnie, piosenki z tłumaczeniami, lustrzane teksty dwu/trzyjęzyczne). Justyna Nierada – administratorka strony, materiały redaguje w sposób najbardziej odpowiedni do zamieszczenia na stronie. Tworzy dla uczennic i uczniów przyjazne środowisko multimedialne, aby każdy użytkownik przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi mógł korzystać z zasobów zamieszczonych na stronie. Korzystamy ze strony szkoły podobnie jak z platformy, ale w tym wypadku jest to prostsze.

Opisane rozwiązanie umożliwia wgląd w naszą pracę rodzicom, dyrekcji, nauczycielom naszego gimnazjum oraz wszystkim pozostałym zainteresowanym.

Uczniom klas pierwszych strona ułatwia transfer doświadczeń i benchmarking.

Jest to też w istocie jedna z form CLIL: języki obce + IT.

W 2011 administratorka tej strony, pani Justyna Nierada, nauczycielka informatyki, została wyróżniona przyznaniem jej European Language Label.


Notka o autorach: Aleksander Lubina – nauczyciel języka niemieckiego w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, 20 lat doradca i konsultant, 10 lat w komisjach ds. awansu zawodowego nauczycieli, pracował 9 lat w szkołach podstawowych, 10 lat w gimnazjach, 13 lat w liceach, 6 lat na uniwersytecie. Autor skryptów, poradników, śpiewnika – publicysta, pisarz, poeta.

Justyna Nierada – nauczycielka informatyki w Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach nauczyciel mianowany (w trakcie stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego), współorganizatorka współpracy międzynarodowej w Gimnazjum nr 3 w Gliwicach i wymian młodzieży polsko-niemieckiej, laureatka nagrody ELL w konkursie indywidualnym dla nauczycieli („Digital Natives uczą się języka obcego i przedmiotów ogólnokształcących na lekcjach informatyki”).

Przykłady z praktyki autora na stronie Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach - http://niem.gim3gl.tk/.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...
Faktycznie ocenomania, czyli obsesja wszystkich: rodziców, uczniów, nauczycieli, na punkcie ocen (a ...
Co się stanie z tą postpiśmienną cywilizacją, gdy nastąpi długotrwały brak energii elektrycznej...?
Zaprawdę powiadam Wam - likwidacja matury rozwiązuje WSZYSTKIE problemy z maturą. Średnia ocen na św...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie