Świat Słów uczy angielskiego

fot. PBS

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Język angielski jest współczesną łaciną i nic nie wskazuje na to, żeby jego pozycji zagroził jakiś inny język w najbliższym czasie (no chyba, że wszyscy nagle nauczą się chińskiego). Każdy kto chce dziś odnieść sukces zawodowy powinien swobodnie posługiwać się angielskim. Aby tak było, nauka angielskiego musi zaczynać się już w wieku przedszkolnym.

Marzy mi się, aby w naszej tzw. telewizji publicznej przynajmniej jedna wieczorynka była po angielsku. Na taki pomysł wpadłem po obejrzeniu fragmentów serialu telewizji PBS WordWorld, czyli Świata Słów.

WordWorld pokazuje animowany świat, w którym to litery odgrywają pierwszoplanowe role bohaterów, zachęcając dzieci do nauki czytania. Formuła programu telewizyjnego wciąga dzieci do pełnej śmiechu zabawy, podczas której uczą się czytać. WordWorld ożywia wyrazy wkomponowując je kształty istot i rzeczy, które opisują. W każdym z odcinków dzieci włączają się w przygody grupy bohaterów – Psa, Owcy, Żaby, Kaczki, Świnki i Mrówki – i razem z nimi odkrywają świat słów. Można się zachwycić tą produkcją. Szkoda, że nie można jeszcze serialu obejrzeć w polskiej telewizji. Jestem przekonany, że wykorzystanie tych filmów do nauki angielskiego małych dzieci przyniosłoby świetne rezultaty.

Czyż to nie jest fantastyczny pomysł na program edukacyjny?

Przy Word Worldzie wszystkie nasze "edukacyjne" programy dla dzieci chyba jakoś bledną...

No cóż, zawsze możemy pomarzyć, że kiedyś nasza Telewizja "publiczna" też będzie tworzyła równie piękne produkcje.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Na zastępstwach
W punkt.
Ppp napisał/a komentarz do Czas na szkołę doceniania
Pytanie podstawowe: PO CO oceniać? Większość ocen, z jakimi się w życiu spotkałem, nie miało żadnego...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W żaden sposób nie negowałem potrzeby, czy wręcz obowiązku kształcenia nauczycieli. Niestety, kontyn...
Generalnie i co do zasady ok. 30% ocen jest PRZYPADKOWYCH - częściowo Pani opisała, dlaczego. Jeśli ...
Maciej Sysło napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
W odpowiedzi na sarkastyczny ton wypowiedzi Pana Roberta mam jednak propozycję. Jednym z obowiązków ...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Brak chętnych do nauczania w szkołach
Jeśli pominąć ideologiczne ozdobniki, problem z brakiem nauczycieli wynika z faktu, że wiedza przest...
Ci dorośli kiedyś chodzili do szkoły (niektórzy całkiem niedawno) i ktoś porozdawał im matury. Suger...
Sławomir napisał/a komentarz do Urządzimy młodym nowy, wspaniały świat
Ciekawa polemika. Zauważam, być może błędnie, kontrast między podejściem dialektycznym (Pana, Panie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie