Świat Słów uczy angielskiego

fot. PBS

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Język angielski jest współczesną łaciną i nic nie wskazuje na to, żeby jego pozycji zagroził jakiś inny język w najbliższym czasie (no chyba, że wszyscy nagle nauczą się chińskiego). Każdy kto chce dziś odnieść sukces zawodowy powinien swobodnie posługiwać się angielskim. Aby tak było, nauka angielskiego musi zaczynać się już w wieku przedszkolnym.

Marzy mi się, aby w naszej tzw. telewizji publicznej przynajmniej jedna wieczorynka była po angielsku. Na taki pomysł wpadłem po obejrzeniu fragmentów serialu telewizji PBS WordWorld, czyli Świata Słów.

WordWorld pokazuje animowany świat, w którym to litery odgrywają pierwszoplanowe role bohaterów, zachęcając dzieci do nauki czytania. Formuła programu telewizyjnego wciąga dzieci do pełnej śmiechu zabawy, podczas której uczą się czytać. WordWorld ożywia wyrazy wkomponowując je kształty istot i rzeczy, które opisują. W każdym z odcinków dzieci włączają się w przygody grupy bohaterów – Psa, Owcy, Żaby, Kaczki, Świnki i Mrówki – i razem z nimi odkrywają świat słów. Można się zachwycić tą produkcją. Szkoda, że nie można jeszcze serialu obejrzeć w polskiej telewizji. Jestem przekonany, że wykorzystanie tych filmów do nauki angielskiego małych dzieci przyniosłoby świetne rezultaty.

Czyż to nie jest fantastyczny pomysł na program edukacyjny?

Przy Word Worldzie wszystkie nasze "edukacyjne" programy dla dzieci chyba jakoś bledną...

No cóż, zawsze możemy pomarzyć, że kiedyś nasza Telewizja "publiczna" też będzie tworzyła równie piękne produkcje.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie