Wiedza na bank!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
edukacja finansowaCzym jest pieniądz i jaka jest jego nominalna wartość, intuicyjnie wiedzą wszyscy.  Gorzej jest z praktyczną wiedzą na temat gospodarowania pieniądzem. Wiele osób uważa, że posiada taką wiedzę, chociaż informacje na temat kłopotów finansowych Polaków raczej przeczą temu. Praktyczna wiedza o oszczędzaniu jest czymś, co powinien znać każdy z nas.
 
Wiedza o oszczędzaniu potrzebna jest w życiu na bank. Do tego przekonują organizatorzy interaktywnej wystawy „Tradycja i Nowoczesność. 1919-2009”,  która właśnie odwiedza Poznań. 

Nie tylko dla najmłodszych
Inicjatywa skierowana jest do poznańskiej młodzieży i stanowi atrakcyjną formę spędzania wolnego czasu na wakacje. Wystawa została połączona z interaktywną lekcją dotyczącą oszczędzania pt. „Wiedza na bank – oszczędzanie kiedyś i dziś”, w trakcie której zwiedzający oprócz praktycznych informacji mogą także zdobyć cenne nagrody.

Lekcje prowadzą doświadczeni pracownicy banku. W jej trakcie młodzież ma okazję obejrzeć interaktywne zbiory dotyczące historii banku tj. plakaty reklamowe, ulotki, książeczki oszczędnościowe. Można obejrzeć komiksy na temat oszczędzania, które mają już ponad 70 lat. Można także zajrzeć do niedostępnych na co dzień dla osób odwiedzających bank, historycznych skrytek bankowych. Wystawa niewątpliwie wyróżnia się innowacyjnością i kreatywnością.

Dzięki technikom i narzędziom multimedialnym możliwy jest spacer po historii gospodarczej Polski, a także świecie finansów. Wyprawa rozpoczyna się w okresie międzywojennym i krok po kroku prowadzi przez kolejne etapy powstawania polskiej bankowości na przykładzie dziewięćdziesięcioletniej historii banku PKO (dziś PKO BP).  Etapy kształtowania się banku zostały celowo wplecione w historię Polski, przy okazji wystawy pojawiają się dobrze znane postacie Józefa Piłsudzkiego czy Ignacego Mościckiego, którzy chętnie angażowali się w inicjatywy mające na celu zachęcenie społeczeństwa do oszczędzania.

Image

Kiedyś i dziś
Oprócz wymiaru historycznego wystawa ma bardzo ważny aspekt współczesny. W trakcie lekcji dotyczącej oszczędzania uczniowie poznają podstawowe mechanizmy gromadzenia środków finansowych, a także ich racjonalnego wydawania. Dowiadują się kto i w jaki sposób może założyć konto osobiste, i jak korzystać z karty bankowej. Zastanawiają się nad tym, co oznacza stwierdzenie „sytuacja kryzysowa” czy „nieprzewidziane wydatki”. Dużą uwagę organizatorzy poświęcają idei Szkolnych Kas Oszczędności, które pojawiły się w niepodległej Polsce już w 1927 r. Aktualnie działa w Polsce ok. 2500 Szkolnych Kas Oszczędności, w tym ok. 2300 w szkołach podstawowych, ok. 185 w gimnazjach i ok. 15 w szkołach średnich. Zrzeszają one ponad 250 tys. członków w całym kraju.

edukacja finansowa

Co, gdzie, kiedy?
Inicjatywa, choć przeznaczona w szczególności dla młodzieży, uczniów klas V-VI szkoły podstawowej oraz I-II gimnazjum z powodzeniem mogłaby zainteresować niejednego dorosłego. Gospodarzem wystawy "Tradycja i Nowoczesność. 1919-2009" i organizatorem lekcji o oszczędzaniu jest PKO Bank Polski. Wystawa oraz lekcja odbywają się w I Oddziale PKO BO w Poznaniu, przy Placu Wolności 3. Poznań jest drugim po Warszawie miejscem, w którym odbywa się wystawa. W okresie wakacyjnym odwiedzi ona także Kraków, a po wakacjach kilka innych miast Polski.

Dla wszystkich zainteresowanych organizatorzy przygotowali stronę internetową www.90lat.pkobp.pl, która stanowi ciekawy przedsmak treści obecnych na wystawie, na której można również śledzić aktualności związane z obchodami 90 lecia istnienia banku. Mając specjalne okulary, można zobaczyć trójwymiarową stronę internetową – unikalną ciekawostkę, i wciąż jeszcze rzadkość w Internecie.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.
Ppp napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Jeśli jestem w czymś dobry - wiem o tym, dodatkowy komentarz nie jest potrzebny.Jeśli jestem w czymś...
Piotr napisał/a komentarz do Déjà vu
Codziennie z ulgą odkrywam, że jestem emerytowanym nauczycielem

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie